Thursday, September 10, 2015

Najib tempelak Mahathir : "Apa rasuah?"

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan dakwaan yang dilemparkan kepadanya oleh bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa bahawa beliau telah memberi rasuah kepada semua Ahli Parlimen Umno dan ketua-ketua bahagian.

 Najib berkata dakwaan itu tidak benar dan menyifatkannya sebagai spekulasi semata-mata di pihak Mahathir.

 "Apa yang rasuah? Pihak polis telah membuat kenyataan jadi sekarang terpulang kepada polis untuk menyiasat.

 "Tidak ada agenda sama sekali. Ia semua adalah hanya spekulasi, "katanya pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Tertinggi Umno yang diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini. Mahathir, semasa perhimpunan Bersih 4 dari 29-30 Ogos yang dihadirinya, telah mendakwa bahawa semua Ahli Parlimen Umno dan ketua-ketua bahagian menerima rasuah daripada Najib, dakwaan yang semua telah nafikan.

 Sementara itu, ketika ditanya mengenai perhimpunan Kebangkitan Maruah Melayu berbaju merah yang akan datang, Najib menegaskan bahawa Umno tidak terlibat dengan demonstrasi.

 Walau bagaimanapun, beliau juga tidak menyekat ahli-ahli Umno untuk menyertai perhimpunan tersebut kerana "ia adalah sebuah negara yang bebas".

 "Ada beberapa pemimpin Umno yang terlibat kerana NGO mereka dan mereka merasakan mereka harus bersama dengan rakyat.

 "Tetapi pendirian Umno, mereka perlu mematuhi undang-undang dan pihak berkuasa. Pihak penganjur perlu memastikan supaya perhimpunan itu tidak akan menjadi satu perkara perkauman. " ~ sumber

Komen al-Husseyn :

Senangnya cakap PM kita ni : 

1) Dia bukan perasuah!Itu semua hanya spekulasi sahaja.
2) Pihak penganjur perlu memastikan supaya perhimpunan itu tidak akan menjadi satu perkara perkauman. _ Hahahaha! Bingai ke apa dia nih?

No comments:

Post a Comment