Thursday, September 17, 2015

Maka berkatalah Si Melayu Lembu nih ......

 
  Tidak ada apa-apa kesalahan dengan perkataan "Cina babi" yang dilemparkan peserta terhadap beberapa pihak media pada perhimpunan "baju merah" semalam, kata salah seorang daripada penganjur, Datuk Jamal Md Yunos sambil menambah perkataan "babi" bukan satu penghinaan kerana orang Cina memakan daging babi. 

 Kalau ikut kepala hotak Jamal ketua Umno bahagian Sungai Besartu, bolehlah kalau nak panggil orang Melayu ikut kegemaran makanan mereka - Melayu Belacan.... Melayu Temponyak... Melayu Cincaluk.... Melayu Budu ....

Betulkah ada Melayu yang tidak marah, malahan gembira kalau ada orang Cina yang panggil mereka 'Melayu Lembu' atau 'Melayu Ayam'?

 Jom kita panggil Ketua Umno tu Jamal Lembu ..... tentu tak mengapa sebab Jamal suka makan lembu ...... sumber
Posted: 17 Sep 2015 12:00 AM PDT

Ada yang bertanya apakah logo parti AMANAH ini rekacipta ke atau rekaciplak? Ramai yang hebuh memperkatakan pasal logo AMANAH itu secara kebetulan menyerupai logo sebuah stesyen TV India .

Apalah sangat perkara kecil sebegitu nak di troll? Apa masalanya ? Yang penting adalah, sebuah parti baru Amanah Negara telah muncul semalam!

Korang tak sentap pun pasal bendera Jalur Gemilang yang menjadi kemegahan negara itu ciplak atau tidak dari bendera USA!



Kalau orang Indon kata, Malaysia ciplak lagu Terang Bulan mereka untuk diadaptasikan menjadi lagu kebangsaan Negara ku korang sentap kan?

Ada sesiapa kisah yang selama ini lambang PAS pun menyerupai bendera Bangladesh dan Jepun?


Setiausaha Agung Amanah Anuar Tahir berkata soal ciplak logo tidak berbangkit langsung kerana ia dicipta sendiri kumpulan pereka bentuk logo parti itu. 

Anuar berkata, logo itu tidak ada implikasi undang-undang kerana ia hanya dilihat seiras dengan logo pada sebuah stesen TV di India.

 "Saya yakin tidak ada implikasi undang-undang kerana daripada segi warnanya tidak sama, geografinya tidak sama, satu di Malaysia dan satu lagi di India, bahkan industri juga tidak sama, sana stesen TV, kami parti politik," katanya 

No comments:

Post a Comment