Thursday, February 23, 2017

MSO dedahkan apa berlaku di sebalik "gambar" yang dikatakan pertemuan sulit AMANAH & UMNO di Kelantan


Semalam Pengerusi Amanah Kelantan Cikgu Wan Abdul Rahim Wan Abdullah telah membuat laporan polis berhubung penyebaran maklumat kononnya Amanah dan Umno Kelantan berpakat untuk menjatuhkan kerajaan Pas Kelantan. Maklumat itu mendedahkan sekeping gambar pertemuan antara Wan Rahim dengan Mustapa sebagai bukti wujud rundingan berkenaan.
Pada saya, maklumat dan dakwaan berkenaan tidak perlu pun diambil peduli, bukan sahaja ia fitnah tetapi maklumat dan dakwaan itu sendiri sangat naif. Ia dibuat oleh mereka yang berasakan dunia politik ini sama luar dengan kepalanya sahaja.
Bagi orang berfikir dengan logik apabila memerhati keadaan sekarang ini, tindak tanduk dan juga aktiviti bersama, yang baik dengan Umno bukan Amanah tetapi Pas.

Saya ikut menyentuh perkara ini kerana dalam pertemuan seperti "diterakan" gambar yang mengaitkan kerjasama sulit Amanah dengan Umno itu, saya ikut sama ada dalam gambar berkenaan.
Pertemuan itu di caffe di hotel Sutra Inn, Kota Bharu, dan gambar ini sudah lama dipaparkan termasuk dalam wall Mustapa sendiri. Sebenarnya yang Mustapa mendatangi saya yang sedang minum bersama Cikgu Rahim, sdr Rushdan Mustapa, ialah Mustapa Mohamed. Tok Pa begitu melihat saya dia datang bersalam dan duduk bila saya pelawa untuk minum bersama.
Kalau pun hendak buat cerita, kononya itu pertemuan sulit, biarlah ada standard sedikit. Kalau pertemuan secara tidak sengaja dan lisan, di publik  begitu sudah dianggap "pertemuan sulit" maka dunia ini tentulah penuh dengan pertemuan2 sulit.
Apakah Abdul Hadi Awang duduk sepentas dengan Najib Razak (beberapa kali itu) boleh dianggap pertemuan sulit. Tentu tidak... bagi orang yang waras dan tidak cuba mengelirukan publik dengan kedangkalan akal. Trims.
MSO.

No comments:

Post a Comment