Thursday, May 3, 2018

Duduk kedai kopi



Duduk kedai kopi macam macam cerita kita dengar.Mungkin ada yang palsu dan mungkin ada yang benar.

Yang palsu jika difahami secara benar dia akan jadi benar dan yang benar jika difahami secara palsu akan jadi palsu.

 Orang umno yang tidak dicalonkan pada PRU 14 ini marah. Marah yang amat sangat.
Memang mereka marah, kerana hilang peluang untuk jadi kayaraya apabila jadi menteri besar, jadi EXCO. Jadi Menteri menteri dan timbalan menteri.

Apatah lagi jika jadi perdana menteri dan timbalan perdana menteri. Jadi kroni pun kayaraya.

Marah sungguh, kerana  tidak dipilih untuk bertanding pada PRU 14 yang bakal diadakan pada 9 Mei ini. Apatah lagi namanya digugurkan oleh parti.

Hal ini berlaku terhadap orang umno yang jadi ahli semata mata berniat nafsu dengan mahu cari kekayaan sepanjang hidup diatas muka bumi Allah ini.

Macam macam cerita kita dengar. Termasuk ada juga orang pas yang tidak dicalonkan mengamuk nak keluar pas.Insya Allah tidak akan jadi reality.

Cerita ini semacam tidak munasabah berlaku terhadap orang pas. Orang pas tak sama dengan orang umno.Tapi manusia yang memang beragam. Pelbagai ragam.

Macam puak Mat Sabu yang berkawan dengan DAP. kalah jawatan dalam muktamar agung tahunan lari tubuh parti lain.

Pada hal  Rasulullah SAW larang kita, jangan berkawan dengan jahat, nanti kita akan jadi jahat jugak nanti.

Inikan pula berkawan dengan Kafir yang sah musuh Allah musuh Rasulullah dan musuh Agama Islam.

Allah subhanahu wataala dah kata, jangan ikut orang kafir dan jangan sekali kali jadi macam orang kafir. Ikut orang kafir juga dan jadi macam orang kafir jugak nak senang didunia.

Bukan setakat ikut orang kafir,malah sudah ada yang kata kafir lebih baik dari orang melayu yang islam. Dap jaga Islam di Pualau Pinang. Kerajaannya pula lebih  baik berbanding kerajaan Melayu.

Pelik sungguh orang melayu, dah tahu mereka itu kafir mereka itu kumonis, duduk berkempen bersungguh sungguh supaya DAP memerintah Negara ini.

Mereka lebih suka kafir jadi pemerintah daripada orang Melayu.Ingat, Sejahat jahat orang melayu jahat lagi orang kafir.Mereka musuh Allah.

 Kita bimbang takut takut perangai buruk itu berjangkit kepada orang Pas. Macam demam sesema. Kalau kurang awas mudah berjangkit.

Lebib lebih lagi darah kita sudah tidak kuat lagi. Bayangkan sudah lanjut usia macam macam masalah muncul

Macam macam penyakit ada, Kencing manis, darah tinggi. lemah jantung , masalah buah pinggang, gaoat dan sebagainya lagi.

Sudah ada orang umno yang tak dicalonkan bertanding menyuarakan akan bertanding atas tiket bebas Pada PRU 14 ini.

Dahulu macam Kamilia Ibrahim timbalan pengerusi wanita dah masuk Pas ahli seumor hidup bertanding aras tiket bebas di Parlimen Kuala Kangsar memperolehi 447 undi sahaja.  

Hari ini Bos Jasa Datuk Dr. Puad  ZarKahsi yang tidak dicalonkan telah menyuarakan akan bertanding atas tiket bebas.

Entah parlimen mana yang akan dipilihnya.belum dinyatakan lagi.sudah tentu Parlimen Batu Pahatlah tu.

Di Terengganu ada juga orang umno yang tidak dicalonkan untuk bertanding pada PRU 14 sudah mula bertindak mengosongkan  markas markasnya.

Setakat hari ini belum ada seorang pun yang menyuarakan akan bertanding atas tiket bebas sepertimana yang dinyatakan oleh bos JASA.

Di Kelantan ada seorang sahaja yang tidak dicalon merasa terkilan kerana tidak dimaklumkan terlebih dahulu. Pada hal apa salahnya dimaklumkan lebih dahulu sebagai tindakan beradat.Marah jugak

Inilah sifat orang umno yang memang punyai niat nafsu nak jadi kayaraya tidak terpileh untuk jadi calon pada PRU 14 ini.

Datuk Zaid Ibrahim orang umno dipecat, masuk PKR dapat bertanding Hulu Selangor, kalah dan keluar PKR masuk DAP, tidak dicalonkan untuk bertanding, marah amat sangat dengan DAP.

DAP Parti Rasis, Kata Tun Dr Mahathir tak kan nak beri orang melayu bertanding. Kalau diberi jugak pasti tak menang.

Sebab itu GERAKAN tak satu kerusi pun,Demikian juga MCA ada satu dua tiga kerusi sahaja yang boleh menang pada PRU 13 lepas.Mereke undi DAP agar boleh jadi memerintah Malaysia.

Orang China tak undi orang melayu miskipun calon itu ahlinya. China tetap pilih China juga, walaupun bukan dari partinya.macam di Parlimen Teluk Intan dahulu.

No comments:

Post a Comment