Thursday, May 31, 2018

DATO SUK NAFI ISTANA HALANG HJ HUSAM DAN CG WAN RAHIM MASUK KOTA DARULNAIM


Syam Ghaz Apam Putra


KOTA BARU: Setiausaha kerajaan negeri Datuk Nazran Muhamad hari ini menafikan beliau memberitahu akhbar tempatan bahawa arahan untuk menghalang Naib presiden Parti Amanah Negara (PAN) Husam Musa dan ketua parti negeri Wan Abdul Rahim Wan Abdullah memasuki enam istana dan premis kerajaan negeri Istana itu.

Beliau berkata beliau hanya memaklumkan kepada akhbar bahawa dia telah menerima perintah itu daripada 'pihak yang lebih tinggi'.

Beliau berkata adalah tanggungjawabnya untuk melaksanakan tugas yang diberikan kepadanya oleh `pihak berkuasa yang lebih tinggi 'dan juga dari kerajaan negeri.

"Tidak pernah keluar dari mulut saya bahawa arahan itu berasal dari Istana dan saya juga memberitahu wartawan bahawa saya tidak tahu sebab kedua-dua mereka dihalang.

"Ia adalah akhbar yang membuat penilaian mereka sendiri," katanya ketika ditemui di pejabatnya hari ini.

Sementara itu, Husam ketika dihubungi berkata beliau menerima keputusan tersebut dengan hati terbuka.

"Saya tidak akan mengulas lanjut mengenai isu ini. Ramadan adalah bulan suci bagi umat Islam, oleh itu, lebih baik bagi saya untuk tidak memberikan sebarang komen, "katanya.

Dilaporkan hari ini bahawa arahan untuk menghalang Husam yang merupakan bekas ADUN Salor dan Wan Abdul Rahim memasuki bangunan istana dan bangunan kerajaan negeri dikenakan selepas pekeliling yang dikeluarkan oleh Nazran.

Nazran dilaporkan berkata bahawa pekeliling itu telah diedarkan kepada lebih daripada 2,000 penjawat awam di negeri ini. (baca di nst)

No comments:

Post a Comment