Thursday, May 24, 2018

GST PERLU DITERUSKAN, NEGARA DI BEBANKAN DENGAN HUTANG MELAMPAU



Banyak kemungkinan yang kita bakal lihat dan pikul bersama-sama, andai kata PH tidak memenangi pilihanraya 9 Mei yang lalu. Antaranya mungkin kita tidak akan pernah menjangka dan menyaksikannya:

1. Hutang negara sebenarnya mencecah lebih 1 trilion ringgit (1000000000000). Banyaknya kosong, sah Najib dan barisan kabinet telah menipu rakyat.

2. Fail merah di Kementerian Kewangan yang tidak boleh diusik oleh pegawai-pegawai untuk di audit. Apa isi dalam fail merah tersebut? Nanti akan dibongkar oleh Menteri Kewangan yang baru. Harap Menteri Kewangan yang lama, sampai sudah kita tidak dapat melihat kebenarannya.

3. Bill out kerajaan Malaysia untuk syarikat sarat skandal 1MDB melebihi 7 billion (7000 juta) bermula April 2017. Mean setahun sudah mencecah 7 billion duit rakyat!

4. Projek ECRL sebenarnya bukan 55 billion, tetapi ada tambahan lagi 11 billion. Malang sungguh kalau PH tidak menang.

5. Pendedahan mengejutkan dari Dato' Seri Mohd Shukri Abdull, Pesuruhanjaya SPRM memang amat mengejutkan:

a) diancam bunuh dan lain-lain ancaman ketika menyiasat SRC International dua tahun lepas di mana Pengerusi 1MDB adalah Najib Razak, ketua Barisan Nasional.

b) melalui proxy wakil rakyat Utara, dia cuba disogok agar memberhentikan siasatan tersebut.

c)dimana juga dia membuat pengakuan banyak saksi dilarikan dan diugut.

d) betapa 'jahatnya' pentadbiran terdahulu.

e) selepas tumbangnya BN, banyak mantan Menteri menelefon Shukri menyatakan kekesalan kerana tidak mendengar cakap beliau agar menukar tampuk pemerintahan negara.

6. Dan nanti kita akan disajikan dengan kejutan demi kejutan pembongkaran salah guna kuasa oleh kerajaan terdahulu. Harap-harap tiada sesiapa yang sakit jantung.

Dan cuba bayangkan situasi ini pula:

Ketika PH mendapat 100 kerusi. BN 104 dan PAS 18 kerusi. PAS menjadi 'king maker'.

Dan ketika PAS memilih rakan kongsi BN sebagai partner dalam kerajaan campuran. Bagaimana survivor politik Najib dan BN? Tidak mustahil juga kalau kita lihat dari faktor semasa sebelum pilihanraya di mana bajunya sedondon, nadanya seirama. PAS dan BN membentuk kerajaan campuran.

Apakah perkara-perkara di atas yang didedahkan itu akan kita dengar sekarang?

Alhamdulillah, Allah Maha Mengetahui.

Menyesal atau tidak PH menang? Mohon share banyak2.

No comments:

Post a Comment