Sunday, May 27, 2018

PH-Pas Terengganu sedia bekerjasama pulihkan projek sakit BN, agihan royalti minyak


PH-Pas Terengganu sedia bekerjasama pulihkan projek sakit BN, agihan royalti minyak
Pakatan Harapan (PH) di Terengganu bersedia untuk bersama kerajaan negeri dibawah pentadbiran Pas memastikan semua projek terbengkalai di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) diselesaikan secara bersama.
iklan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com
Pengerusinya Datuk Raja Kamarul Bahrin Raja Ahmad berkata, dengan kunjungan hormat bertemu Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Samsuri Mokhtar, semalam, beberapa hasrat bersama telah dibincangkan bertujuan membina semula negeri dan negara selepas Pilihan Raya Umum ke-14.
“Kami sama-sama berhasrat untuk melihat Terengganu maju dan memulihkan projek-projek sakit lama peninggalan kerajaan Umno-BN.
“Pakatan Harapan pula di peringkat pusat sedang sibuk menguruskan keruntuhan kepercayaan terhadap ekonomi negara disebabkan skandal 1MDB (1Malaysia Development Berhad), NFL, Felda dan Mara yang diwarisi daripada kerajaan Umno-BN,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Raja Bahrin berkata, semua pihak perlu memberikan perhatian untuk menumpukan kepada membina semula negara.
Katanya waktu berkempen pilihan raya telah berlalu kini adalah masa untuk membina jambatan kerjasama demi rakyat yang menaruh harapan tinggi kepada kerajaan PH dan Kerajaan Negeri Terengganu.
“Kedua-dua pihak yang memegang kuasa pemerintahan Pusat dan Negeri pernah menjadi pembangkang bersama untuk menumbangkan Umno-BN.
“Lebih baik kita mencari titik persamaan daripada mencari perbezaan antara kita,” ujar bekas ahli parlimen Kuala Terengganu ini.
Beliau penyandang kerusi Kuala Terengganu pada PRU13 tewas dalam pertandingan tiga penjuru dengan calon BN. Calon Pas Azad Hashim menang dengan majoriti 14,773 undi.
Justeru katanya beliau mengambil sikap proaktif untuk memelihara suasana supaya rakyat Terengganu tidak ketinggalan.
Dengan kesediaan PH memulangkan royalti minyak Terengganu ujarnya lagi, disambut baik rakyat negeri.
“Perbincangan bersama kelak akan menetapkan cara dan formula pembahagian wang royalti tersebut.
“Lebih baik kita duduk berbincang secara berhemah dan konstruktif untuk kebaikan bersama demi rakyat dan negara,” ujarnya.
mdl

No comments:

Post a Comment