Monday, June 16, 2014

TAKKAN BENDA MACAM NEH PUN NAK KLENTONG JUGAK ???

Percayalah, aku tidak pernah tahu berdusta .... bohong cikit-cikit tu adalah....


PUTRAJAYA, 9 Jun - Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar hari ini menggesa orang ramai untuk mempercayai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa tiada wang tebusan telah dibayar untuk membebaskan dua wanita merampas di luar pantai timur Sabah baru-baru ini.

 Sebagai Perdana Menteri Malaysia Najib adalah lebih patut dipercayai daripada tawanan yang dibebaskan yang mendakwa bahawa wang tebusan yang besar telah dibayar, katanya.

 "Jangan percaya kata-kata mereka. Mengapa anda mahu mendengar kepada mereka apabila Perdana Menteri sendiri telah menyatakannya?" Khalid kepada pemberita di Kementerian Dalam Negeri.

 "Kita perlu mengambil kata-kata orang nombor 1 negara kita. Kita tidak boleh hanya mendengar setiap Ah Chong, Ah Kow dan Muthu."

 Semalam, media Filipina melaporkan salah seorang wanita diculik, Filipina Mercelita Dayawam sebagai berkata bahawa keluarga mangsa Cina, Gao Hua Yan, dibayar 300 juta peso (RM2.2 juta) untuk membebaskan beliau.

 Agensi berita antarabangsa Reuters pula melaporkan "tebusan besar" telah dibayar untuk membebaskan wanita, memetik sumber-sumber tanpa nama. 

Mengumumkan bahawa wanita-wanita tersebut telah dibebaskan oleh penculik mereka dua minggu lalu, Najib menegaskan bahawa tidak ada wang tebusan dibayar untuk menjamin kebebasan mereka.

 Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein juga memberitahu pemberita minggu lalu bahawa tiada wang tebusan telah dibayar, bertentangan dengan laporan berita antarabangsa yang memetik sumber dari polis Filipina.

 Menurut Reuters, adalah jarang untuk militan untuk membebaskan tebusan mereka tanpa apa-apa wang tebusan dibayar, tetapi Hishammuddin menafikan tuntutan itu, berkata sudah ada precedence ketika beliau masih Menteri dalam negeri sebelum ini.

 Kementerian Dalam Negeri Malaysia berkata pada April bahawa pihak berkuasa telah berunding dengan penculik yang telah menuntut 500 juta peso (RM36.4 juta) sebagai pertukaran untuk Gao. SUMBER
Untuk beritanya, sila klik di sini

No comments:

Post a Comment