Sunday, February 23, 2014

PERKASA : KAMI BINTANG ! BUKAN BINATANG !

Irwan: PERKASA bukan binatang untuk dijinakkan

Kalau PERKASA Bukan Binatang UMNO, Kembalikan Wang Yang Kamu Terima!

Ketua Wira NGO pendesak Melayu PERKASA Irwan Fahmi Ideris membidas MP Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed yang mendakwa NGO itu "alat bagi Umno" dengan menyifatkan pemimpin Umno itu sebagai "bodoh sombong".
Menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu, Irwan menegaskan NGO itu ditubuhkan antaranya untuk mempertahan Islam, hak keistimewaan Melayu dan memperkasa kedaulatan Raja Melayu serta tidak memerlukan sesiapapun untuk dijinakkan.

Irwan turut menempelak Nur Jazlan yang juga pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) supaya tutup mulut jika berpolitik atas dasar kepentingan individu dan bukan untuk bangsa dan agama.

"PERKASA bukan binatang untuk dijinakkan. Beliau harus faham akan matlamat PERKASA ditubuhkan. 

"PERKASA tidak pernah memanggil atau memaksa ahli ahli Umno untuk menyertai PERKASA tetapi ada pelbagai alasan kenapa ahli Umno tersebut menyertai PERKASA," katanya.

Irwan mengulas kenyataan Nur Jazlan dalam temubualnya akhbar mingguan The Heat yang mendakwa NGO itu sebagai "taktik pemesong" untuk Umno melibatkan isu tertentu.

Dalam kenyataannya petang ini, Irwan mendakwa Umno tidak mampu lagi membela nasib orang Melayu seratus peratus dan sikap pemimpin Umno itu termasuk Nur Jazlan mengundang kekecewaan mereka.

Sebaliknya, Irwan berkata Nur Jazlan sepatutnya memikirkan isu yang lebih membawa kebaikan dan keuntungan kepada Melayu itu sendiri dan tidak menunding jari terhadap kaum Melayu yang sama.

"Jika masih ada lagi pemimpin yang masih bodoh sombong seperti beliau, kami Wira Perkasa Malaysia merasakan Umno bakal menghadapi hari yang kelam dalam menghadapi PRU yang ke 14 nanti.

"Orang Melayu sekarang sudah tahu menilai bukan lagi boleh digula- gulakan.

"Justifikasikan bagaimana orang Melayu dan Pribumi dapat bersatu dalam mengekalkan kuasa orang Melayu yang dominan bukan mencari jalan untuk memusnahkannya," kata Irwan. -mk


PERKASA akui terima bantuan MKN, BTN, JASA

NGO pendesak PERKASA mengakui bahawa tiga agensi utama kerajaan – Majlis Keselamatan Negara (MKN), Biro Tatanegara (BTN) dan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) menyalurkan bantuan kepada pertubuhan berkenaan bagi menjayakan programnya.

Setiausaha agungnya, Syed Hassan Syed Ali berkata bantuan yang disalurkan oleh agensi kerajaan kepada pertubuhan itu bagaimanapun tidaklah sebanyak mana berbanding dengan usaha yang dijalankan untuk menarik sokongan golongan Melayu kepada BN.

Syed Hassan berkata demikian bagi menjawab kenyataan anggota Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Isa Samad yang tidak yakin dengan kemampuan PERKASA untuk mengantikan Umno dalam membela nasib orang Melayu.

Beliau berkata, Isa membuat kenyataan tidak bertanggungjawab apabila menyatakan bahawa PERKASA sendiri pun banyak menerima bantuan Umno selama ini.

“Perkasa harap Tan Sri Isa dpt senaraikan jumlah bantuan diberi kpd Perkasa untuk jayakan program selama ini. Berapa banyak? Berjuta-jutakah? Berbilion-bilionkah?,” katanya dalam satu kenyataan.

“Begitu juga dakwaannya bahawa agensi-agensi kerajaan bantu PERKASA. Kami tak nafikan ada agensi seperti MKN, BTN dan JASA bantu PERKASA untuk jayakan beberapa program terpilih yang mana pada PERKASA tidak lebih yg diberi kepada NGO lain termasuk NGO kaum Cina dan India.

“Bantuan seperti pemberian kepada anak kecil itu usahlah diungkit-ungkit.

"Kalau nak banding apa yang PERKAS dah laksanakan untuk menarik sokongan balik Melayu kepada BN, apalah sangat jumlah bantuan yang agensi itu beri,” katanya. - mk (23/12/2013)


ULASAN GB

Jika PERKASA bukan binatang dan bukan alat UMNO, sepatutnya PERKASA memulangkan semula wang bantuan yang diterima dari agensi utama kerajaan UMNO BN iaitu MKN, BTN dan JASA.

Wang yang diterima oleh PERKASA itu sebenaranya adalah wang rakyat yang telah disalahgunakan oleh UMNO BN untuk mendanai aktiviti perkauman PERKASA.

Oleh kerana wang yang disalurkan kepada PERKASA itu wang rakyat, sepatutnya Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) memeriksa dan mengaudit akaun PERKASA, untuk apa wang yang telah disalurkan itu digunakan.

No comments:

Post a Comment