Friday, February 7, 2014

APABILA OTAK DI LETAKKAN DI KEPALA LUTUT... INILAH JADINYA ...

Antara Contoh Pemikiran Sempit Macai ' UMNO '


Bina jalan, sekolah dan lain-lain adalah tanggungjawab mana-mana parti yg membentuk kerajaan. Duit dtg dari cukai dll., sumber dari rakyat bukan parti yg memerintah.Jika Pakatan jadi kerajaan, sekolah, jalan, jambatan tetap terus dibina dan rakyat di bawah Pakatan akan lebih terjamin sb tak ada lagi rasuah.

Tanggapan seperti UMNO buat jalan, UMNO buat sekolah sama sekali tidak bersesuaian denganpemahaman politik sekarang. UMNO hanyalah sebuah parti politik manakala KERAJAAN adalah sebuah organisasi yg lain yg dimana rakyat telah memberi mandat kepada parti yg mendapat tampuk pemerintahan melalui sistem demokrasi. 

Sekiranya pihak pembangkang menang sekalipun dalam pilihanraya maka kerajaan tetap sama malah bendera kita pun tetap sama oleh itu pada zaman sekarang ini setiap projek dari kerajaan mestilah memaparkan di bawah KEMENTERIAN yg terlibat atau projek kerajaan persekutuan..
 
TANGGUNGJAWAB kepada rakyat seperti pembinaan sekolah, jalan raya, dan lain2.Jadi disini setiap individu perlu ada satu konsep pemahaman mengenai KERAJAAN kerana ia bukan parti politik cuma mewakili parti politik untuk tampuk pemerintahan ~ Sumber

No comments:

Post a Comment