Tuesday, February 11, 2014

MB BANGANG MANA BUAT KEJA LAGU NIH ???

Bersumpah guna Al Quran - Apa yang MAT SAID merapu nie..???

SUMPAH MERAPU MAT SAID
Oleh: Dr Tanaka Mustafa


1) Dalam Islam, takda pun disyariatkan bersumpah depan quran, sumpah junjung quran. Ini ajaran kapala bana apa ini? Saudi ada satu mufti, kuwait ada satu mufti, mesir ada satu musfti... Mufti dalam Malaysia punyalah ramai, satu pun tak berani pula nak berfatwa tentang kesesatan ini?

2) Umat Islam hanya disuruh bersumpah hanya dengan nama Allah sahaja. Wallah, wabillah, watallah dan seumpamanya. Itu sudah cukup. Tak ada disuruh junjung quran.

3) Sumpah dalam Islam hanya melibatkan hal ehwal penting dan darurat sahaja. Bukan urusan main-main termasuk urusan bola sepak.

4) Termasuk dalam kategori mesti bersumpah adalah perkara yang melibatkan tuduhan zina antara suami isteri. Jika suami menuduh isteri berzina, menyatakan anak itu bukan anaknya, maka kedua-dua suami isteri mesti bersumpah laknat. Itu pun tak disuruh junjung al-Quran.

5) So, ajaran kepala bana apa junjung al-quran? malah bersumpah hanya kerana bola sepak? Ini sudah hina al-Quran.

6) Al-quran diturunkan sebagai petunjuk kepada manusia, untuk diamalkan dalam setiap inci kehidupan, termasuk dalam system pemerintahan. Tapi mat Said hanya guna Quran untuk bersumpah kerana bola.

7) Mohon fatwa segera! Tangkap Mat Said!
Sekian.

p/s: saya bukan geng JDT aaaaaa... bukan jua geng TMJ bwahahaha

No comments:

Post a Comment