Tuesday, June 23, 2015

Majoriti ahli Perkasa mengundi PR?.. boleh percaya ke Ibrahim Ali ni?


Presiden Pertubuhan Peribumi Perkasa Negara (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali mendedahkan majoriti ahli Perkasa tidak lagi mengundi UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Katanya, walaupun 65 peratus ahli Perkasa adalah ahli UMNO, namun kepercayaan mereka terhadap parti yang sudah wujud sejak 50 tahun lalu itu semakin terhakis.

“Keseluruhan mereka tidak berpuas hati dengan UMNO,” ujarnya dalam sidang media di Ibu Pejabat Perkasa, pada Selasa.

Jelasnya, Perkasa kini mempunyai 300,000 ahli yang berdaftar, namum melalui perjumpaan dari hati ke hati yang dilakukannya, mendapati kebanyakkan mereka mengundi Pakatan Rakyat.

“Kalau ahli UMNO dalam Perkasa mengundi UMNO, kenapa banyak kawasan yang UMNO kalah,” kata bekas Ahli Parlimen Pasir Mas itu.

Pada masa sama, Ibrahim berkata, tinjauan yang dilakukan Perkasa mendapati UMNO semakin tidak mendapat tempat di kalangan pengundi Melayu.

Ini disebabkan isu semasa seperti pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan kontroversi Syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) masih belum selesai.

“Walaupun UMNO menolong Melayu Bumiputera, tetapi ia hanyalah sekadar melepaskan batuk di tangga. Ia tidak mencukupi,” katanya.

Ibrahim menyifatkan UMNO kini diibaratkan seperti telur dihujung tanduk. “Dengan penuh kejujuran dan ikhlas, memang telur dihujung tanduk, dan survival UMNO amat kritikal,” katanya lapor Free Malaysia Today

.. Rasanya adalah benda yang dia tak dapat tu.. pasal tu dok gempar Najib..

No comments:

Post a Comment