Sunday, January 12, 2014

PM NAJIB : NAMPAK SANGAT HANGPA TAK SUKA AKU ...

KUALA LUMPUR:Cadangan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin agar bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir diberikan kuasa dalam kabinet untuk membantu Najib dan kerajaan, jelas merupakan satu lagi terjahan yang bakal menyebabkan kedudukan Perdana Menteri semakin terhimpit ke dinding.

Sebagai bekas Ketua Pengarang Utusan Melayu, Zainudin Maidin yang lebih dikenali sebagai Zam seperti sedang mengiringi bekas Ketua Pengarang NST, Kadir Jasin yang sudah sekian lama bersikap lantang dan kritikal terhadap kepimpinan Najib, tulis blogger Shahbudin Husin.

Menurutnya, dengan idea Zam tersebut, bukan saja mengesahkan Najib sebagai Perdana Menteri yang paling lemah tetapi juga membuktikan seluruh anggota kabinet seolah-olah sudah lumpuh dan tidak mampu lagi menyumbang sebarang kebaikan kepada negara.

"Ia secara tidak langsung juga membenarkan segala gelaran yang diberikan kepada sesetengah menteri seperti cap ayam, cap sardin dan sebagainya," tulis beliau di dalam blognya, semalam sebagaimana di bawah.

Cadangan bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad agar Akta Keselamatan Dalam Negeri atau ISA dikembalikan bagi menangani kumpulan ekstrem yang mungkin menggugat kestabilan negara, bukan saja mengundang pro dan kontra terhadap keperluan akta tersebut, sebaliknya turut menyeret idea agar beliau dikembalikan dalam kabinet bagi membantu kepimpinan Najib Razak yang dianggap terlalu lemah ketika ini.

Bekas Menteri Penerangan, Zainuddin Maidin yang melontarkan idea tersebut di blognya berkata, pengalaman lebih 20 tahun Mahathir dalam memimpin negara dan mengendalikan soal keselamatan dengan jayanya, tidak seharusnya dibazirkan begitu saja oleh Najib.

Katanya, cadangan ini bukannya untuk mengembalikan Mahathir kepada kedudukan kerusi Perdana Menteri tetapi perlu diberkan kuasa dalam kabinet untuk membantu Perdana Menteri dan kerajaan dalam menangani isu keselamatan, perkauman, agama dah ekonomi yang kian meruncing sekarang ini.

No comments:

Post a Comment