Monday, January 6, 2014

MENTERI CAP AYAM : MAKAN KULIT TELUR ...

Kalau sebelum ini Menteri Ayam dah sarankan seluruh rakyat Malaysia supaya tidak makan ayam kerana harganya mahal.. Apa pulak sarananya bila harga telur ayam dah naik ni..

Adakah beliau akan mencadangkan supaya rakyat tidak makan telur ayam pula kerana harganya dah naik?..

Kalau semua barangan naik harga, Menteri cadangkan supaya kita elakkan dari memakannya.. maka akhirnya makan rumputlah kita seperti macai UMNO... ha..ha..ha..

Bagaimanapun aku tertarik dengan kata-kata peniaga telur ni, ayatnya dah setaraf dengan ayat-ayat standard yang digunakan oleh Menteri-menteri dalam memperbodohkan rakyat tentang kenaikkan harga sesuatu komoditi..

Katanya "Lagipun, harga yang dinaikkan tidaklah membebankan orang ramai"... kah.. kah.. kah..

Harga telur ayam tidak akan kurang dari RM11 satu papan yang mengandungi 30 biji mulai 1 Januari lalu dan tidak mungkin diturunkan pada harga lama sampai bila-bila.

Itu kata penjual telur ayam di Balakong, Cheras sambil menyifatkan kenaikan harga telur sudah tidak dapat dikawal lagi walaupun banyak pelanggan yang mengadu mahal.

"Pertengahan tahun lalu, telur gred AA masih boleh dijual pada harga bawah RM10 tetapi mulai tahun ini, harga jualan melebihi RM11 satu papan 30 biji.

No comments:

Post a Comment