Sunday, January 12, 2014

BINI NAJIB : BERAT BADAN i NAIK, TAK BISING PUN ...

Penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.

PUTRAJAYA: Rakyat perlu membiarkan kerajaan Barisan Nasional (BN) terus bertindak menaikkan harga barang kerana belum masanya untuk mereka membantah.
Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa berpendapat, tidak ada keperluan untuk melawan isu kenaikan harga barang pada waktu ini sebaliknya perlu mengambil sikap 'tunggu dan lihat' sehingga tiba pilihan raya.
"Bagi saya biarkan harga barang naik sampai rakyat benci kepada kerajaan.
"Buat masa sekarang ini takkan selesaikan masalah kerana penyelewengan dilihat terus bertambah dan pemimpin masih amalkan kehidupan mewah.
"Potong gaji pegawai kerajan tapi kos beli jet lebih mahal dari gaji yang dia potong," katanya ketika ditemui di sini petang semalam.
Beliau bimbang jika tiba musim piihan raya kerajaan akan bertindak mengumumkan penurunan beberapa harga barangan atas alasan 'prihatin' dan rakyat dengan mudah akan melupakan kesan beban yang ditanggung sebelum itu.
"Kena fikir secara 'reverse psychology'. Kalau BN nak naikkan harga barang saya alu-alukan walaupun saya sedih bagi pihak rakyat tapi dari segi pendekatan ini jalan untuk kita beri kesedaran kepada rakyat," katanya.

No comments:

Post a Comment