Sunday, February 24, 2013

UMNO PERAK: PELANCARAN PROJEK MENGKICAPKAN RAKYAT ...

Patutlah UMNO bagi kicap Tamin.. ada sebab rupanya..


Semalam telah beredar gambar botol-botol kicap keluaran Tamin yang dilekatkan stiker 'Undilah Barisan Nasional' di atas dalam banyak Blog-blog dan juga FaceBook..

Dan ianya dikatakan sebagai antara sumbangan yang akan diberikan oleh UMNO/BN kepada orang ramai khususnya di pendalaman.

Timbul persoalan disini adakah produk ini perlu diboikot?

Tetapi sebelum mengambil keputusan samada hendak memboikotnya atau tidak, kita perlu tahu adakah UMNO/BN telah membeli produk ini untuk diberikan kepada orang ramai atau pemilik produk ini yang telah memberikannya kepada UMNO/BN untuk diberikan kepada orang ramai..

Sedikit info tentang Syarikat Tamin..


Kicap TAMIN bermula pada tahun 1951 apabila Tuan Haji Mohd. Tamin berjaya menemui ramuan untuk menghasilkannya. Ia bermula sebagai produksi kecil-kecilan di Batu Gajah, Perak.

Tuan Haji Mohd. Tamin memulakan perniagaan beliau dengan hanya bermodalkan RM10 tetapi semangat dan azam yang tinggi berjaya menghasilkan kira-kira 700 botol kicap sehari dengan bantuan ahli-ahli keluarga beliau.

Demi memenuhi permintaan yang semakin meningkat, Tuan Haji Mohd. Tamin mengambil langkah meningkatkan pengeluaran 3,500 botol sehari. Peningkatan kehendak dan kepopularan Kicap TAMIN telah mendorong Tuan Haji Mohd. Tamin untuk mengembangkan perniagaan beliau dengan mendirikan sebuah kilang di Enggor, tidak jauh dari Bandar Diraja negeri Perak - Kuala Kangsar.

Sejarah sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Menurut Marhaen...

Sebuah syarikat pembuat kicap dan sos, Syarikat Tamin yang beroperasi di Enggor Perak selama ini diketahui menjadi panaja kepada Roadshow Umi Hafilda.

Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 yang akan muncul pada bila-bila masa, syarikat ini turut memperomosikan BN dengan menampal pelekat 'Pangkah BN' pada setiap botol keluaran syarikat ini.

Pemilik Syarikat Kicap Tamin, Puan Sharifah bt. Mohd Tamin  adalah merupakan Ketua Wanita Umno Bahagian Sungai Siput dan juga AJK Wanita Umno Perak.


Jadi tidak hairanlah jika syarikat yang menaja Roadshow Umi Hafilda ini akan juga berkempen untuk Barisan Nasional melalui penjualan produk yang berasas kicap dan sos.

Anggapan umum mengatakan bahawa pihak Umno/BN menaja produk keluaran Syarikat Tamin adalah merupakan satu kesilapan kerana yang sebenarnya, syarikat inilah yang menyumbangkan dana untuk kempen-kempen Umno / BN termasuklah Roadshow Ummi Hafilda yang boleh dianggap sebagai Duta Kicap Tamin!

Kepada para penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat serta ahli-ahli Umno yang menentang Umno, khususnya di Perak dan bahagian Utara.. fikir-fikirkan...

Ni boleh dianggap sebagai 'U help me.. I help U...".. takkan sponsor free saja kot??.. mesti ada return punya tu...


Laporan oleh Marhaen sila baca di ( SINI )

No comments:

Post a Comment