Sunday, February 17, 2013

TERDESAKNYA SEEKOR UMNO ...

PANAS: Ni semua KERANA Muhyiddin [Kesian...]

Kiriman dan luahan dari seorang guru kepada PRs

16 Feb. 2013 (Sabtu) akan diadakan "Program Himpunan Guru Muda 1 Malaysia (GM1M) Zon Utara" bertempat di SMK Hutan Kampung, Alor Setar, Kedah untuk berjumpa TS Muhyiddin Yassin....
Progam akan bermula dari pukul 7.30 pagi hingga 1.30 petang dan dikatakan akan mengumpulkan seramai 10,000 orang guru muda.. Cnfirm psnie masuk berita TV3suku kata guru memberi sokongan penuh kepada kerajaan..kuikui.. Dh tau dh tktik depa..
Apa yang menariknya ialah guru-guru (yang terpilih) dipaksa untuk pergi ke program tersebut dan diugut untuk membuat surat tunjuk sebab jika tidak menghadirkan diri (sebab yang tidak munasabah bg mereka tidak akan dilayan).. Semasa taklimat diberikan, guru juga diugut supaya menyokong kerajaan kerana menurut beliau guru adalah kakitangan kerajaan dan jika enggan mereka boleh ditukarkan ke kawasan pedalaman..
Nampak sangat memang terdesaklh umno nie.. Ramai guru-guru yg kena pgi ke program tersebut komplain dan rasa tak puas hati (tapi kot blakang jela).. Lagi satu, acara yang dijalankan memang punah.. Setiap daerah yang pegi kena buat pertunjukan tarian campur laki pompuan, tak kira lh menari gangnam ka atau apa-apa saja, juga diadakan prtandingan karaoke selain acara sampingan seperti paintball, sepak raga, bola jaring dll..
Islamik sangat ka umno nie.. Ini ka yg dikatakan umno memperjuangkan Islam dan mempertahankan umno adalah satu jihad.. Dh la tak habis-habis anjurkan program berunsurkan hiburan, K-POP lh, PSY lh.. Ini boleh merosakkan akhlak muda mudi.. Orang sepatutnya buat program yg blh mendekatkan lg orang muda kepada Islam..
Aku memng tak setuju kalau umno kata depa memperjuangkan Islam kalau macam nie lh perangai depa, lebih kepada hiburan semata-mata.. Bagi aku program ini lebih kepada brainwash utk survival umno, lagho, tidak berfaedah dan membuang masa.. Kalau ikut tak kebuloq nk pi..

P/S : Ada dikongsikan sekali surat kerahan tersebut tapi kita sedia maklum tentang itu dan admin rasa tak payahlah kita tunjukkan surat tersebut sebab Banner yang dicetak menceritakan apa yang berlaku..kuikuikui ~ PRs

No comments:

Post a Comment