Monday, February 18, 2013

SELAMI JIWA : PASAI APA DEPA COP FADHILAH KOMINGSOON ...

Damn! Gambar anak Fadzilah Kamsah bersosial pulak tersebar

user posted image
Hello my name is Hidayah. I'm daughter a of pakar rotibasi UMNO. Uollz rasa I cantik tak?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_zOJVGzbMxBBks0DqVvW5ubF2RjkUSwel9S-UOTZH2QmzofwdPqkUmmtvSY8QnF2aRMB6ILJgw_1BDb8677TcZDRSc7Lrst8cVsNX3nHEylCbfK3OdZlcUX56e72ZsqDyGAZXMidjt5nt/s1600/dayah3.jpg
user posted image
Inilah hasil rotibasi yang diberikan oleh bapak I. Uollz rasa I gempak tak?
Ini keluarga I. Semua warak-warak belaka. Kalau Uollz nak famili macam ni, rujuk la bapak I, yeayeah!
Tahu tak apa rahsia I dan famili semua jadi orang soleh dan solehah? Tak susah pon. Let me share the secret. We all sebenarnya, baca dan telaah buku hasil penulisan bapak I. Itu jer...jangan lupa, Uollz mesti beli tahu kalau Uoll nak jadi macam I.
http://www.majalahsolusi.com/images/uploads/21-kaedah-mendidik-anak-cem.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiw32xTkZfeGIOROEBOtTPuRWZUIg3ijrT0giMOOHyTqzE0AyuHGCNCiGi9c7fxUhpChrSEWXmYfFM0QcixuVz7axFu1XnARBZEewat9K9AHFv_oh8z2qVsPdI9PccGKvOQZXUjEabqgTjo/s1600/Koleksi+Buku+Dr+Fadzilah+2.jpg
Akhir sekali, I nak quote kata-kata hikmat rotibasi daripada bapak I. Kata beliau:
"Anak mencerminkan sikap ibu bapa..."
"Mana nak tumpah kuah kalau tak ke nasi.."
"Bapak borek Anak rintik..."
"Bapak kencing duduk , Anak kencing berlari.."


NOTA KOMENTAR:
Gua nak cakap awal-awal, bila gua post benda macam ni mesti ada yang butthurt kan. Lepas tu cakap "Kau muhasabah la diri kau sendiri sebelum nak nasihat orang..blahblahblah." Ok, gua tak ada masalah.

Tapi senang begini, apa kata kau pergi cakap kat Fadzilah Kamsah macam tu. Lebih baik dia jaga keluarga dia daripada dok berceramah sana sini, motivasi la bagai, tulis beratus-ratus buku. Tak guna kalau anak sendiri tak pandai jaga.

Tak kan la segala motivasi-rotibasi, penulisan dan ceramah dia hanya berorientasikan keuntungan semata-mata kot? Kau babysit anak kau dulu, sebelum nak babysit anak orang derr...puiiiii.

14 comments:

  1. puas hati ke dapat aibkan orang n burukkan orang???sape ko nak suruh nasihatkan fadzilah kamsah tu??kiranya hebatlah ko yek dapat malukan orang mcm tu..tahniah la tp puiii dari aku!

    ni kata motivasi dari aku..

    kalau dah bodoh jgn tunjuk kebodohan tuh,
    kalau dah bebal kenalah g bwk2 blajar,
    tp kalau dh dungu baik g mati!!!hahahahaha

    ReplyDelete
  2. selama mana gambar gambar ni di siarkan, awak burungmerbuk akan dilaknat segala makhluk Allah. Selama itu jugalah awak mengumpul dosa. Tak takut ke awak mati dan dosa masih berjalan...bertaubatlah!

    ReplyDelete
  3. iman xleh diwarisi .... cube kau letak dirikau kat tmpat anak dia, mesti sedih kalau dibuat cmni... mungkin ayah die dah berbuih mulut dah, tapi anak die yg xnak berubah mana kau tahu

    aku rasa baik kau delte ah, sbb kalau kau bukak aib org n tmbah 2x lagu dunia skg teknologi, gmbr ni kekal, nnti rahsia plaing kecik dlm rumah kau pun tuhan akan bukak....ingatlah ade hadis psl ni

    ReplyDelete
  4. Takde manusia dlm dunia ni layak dibuat begini walau sejahat mana pun beliau

    ReplyDelete
  5. jangan senang2 nak judge org., semua manusia tak perfect. kalau benda yg disebarkan ni tak betul dah jadi fitnah. apa salahnya kalau kita tutup aib org? kalau kita tutup aib org, Inn shaa Allah, Allah akan tutup aib kita.

    ReplyDelete
  6. salam wahai sahabat seislam ku. mungkin anda sedang marah. tapi kemarahan anda perlu beringat. setiap apa yang kita lakukan akan ada balasannya. mungkin sekarang anda tidak nampak. mungkin pada masa akan datang. seburuk mana insan itu tak perlulh kita perhebohkan. inilah masalah masyarakat melayu kita. kita saling bermusuhan antara satu sama lain. masing-masing ingin katakan diri mereka betul. saya tidak anggap saya betul. mungkin anda punyai pandangan anda. tapi kita tahu bila kita buka aib orang lain allah akan buka aib kita di akhirat kelak. mungkin anda lebih arif tentang agama. saya hanya menegur dengan cara yang baik. setiap insan ada melakukan kesilapan lampau. tidak perlulah kita hukum. kerana hukuman yang lebih afdal adalah datang dari Allah. kita ditugaskan untuk berdakwah. tidak kira laki atau perempuan. semua punyai tanggungjawabnya. jadi marilah kita sahabat seislam untuk muhasabah diri kita sejenak. adakah kita ini benar-benar bagus dalam ibadat kita. hanya allah saja yang tahu. maafkan saya jika anda tidak dapat terima atas apa teguran saya.

    ReplyDelete
  7. Dalam Quran kata, jagalah diri kamu dan ahli keluarga kamu dari api neraka...sepatutnya DFK tegur anak dia elok2..kalau diasuh dari kecil insyaAllah besar jadi baik..ujian anak2 bawa fitnah pada Bapa

    ReplyDelete
  8. Rasulullah berkata kepada kami dengan mengatakan:"Wahai sidang orang yang beriman dengan lidahnya, pada hal iman belum lagi masuk ke dalam hatinya, janganlah kamu mencari-cari keaiban orang Islam. Sesungguhnya siapa yang berbuat demikian, maka Allah akan membukakan keaiban dalam rumahnya."(Hadis Riwayat Abu Daud dan lain-lain)

    ReplyDelete
  9. Saya pernah mjadi anak sebegitu. Walau puas ibu bapa menasihat. Jgn salahkn ibu bapa krn anak2 adalah ujian utk mereka. Setahu saya ini gambar2 lama. Anak2 DFK tlh lama berubah. Sesungguhnya Allah penerima ampun. Jgn la kita pulak yg menambah dosa. Wallahualam...

    ReplyDelete
  10. bukankah tuhan tidak menanya kamu apa hasil akhir didikan kamu kepada anak-anak tapi sejauh mana kamu telah mencuba

    ReplyDelete
  11. Semua ilmu ayah leh bg..tp tak smua kite ikut....sbb kite ini ada nafsu YANG INGIN MENCUBA tue je.....saya melalui semua ini....saya pernah merempit dijalanan.... Alhamdulilah saya insaf setelah berfikir baik buruknye...hanya doa ibubapa yang penting....kite sering diuji...
    Ingat lah balik sirah nabi nuh... anak dan isteri tidak beriman.... jdi tak plik pun stakat DDFK diuji begini...kepada yg upload pic nie...anda sudah check ke keadaan anak2 DDFK skrg ke??

    ReplyDelete
  12. Manusia x pernah lari dari melakukan kesilapan... TAPI sbg ikon contoh, penceramah yg sentiasa memberi nasihat duniawi & ukhrawi npk JANGGAL juga bila benarkan ank2 bergambar "terbuka" aurat meskipun di depan mata sendiri.; apatah lagi posing tanpa disedari dibelakang.. kita sbg insan biasa nipun pasti tidak benarkan dan redo jika kaum keluarga bergambar sebegini di depan mata sendiri....
    Moga Allah menutup AIB kita semua dan mengampunkan semua dosa dan kekufuran kita..AMIN

    ReplyDelete
  13. bismillah..
    satu contoh yg sy pernah dgr di radio ikim...
    boleh kte buat perumpamaan dgn keadaan ni..
    "iman xdiwarisi.."
    nabi nuh,giat berdakwah pada umatnya, sedang isteri dan anak2nya adalah golongan yg menentang..
    berlainan dgn asiah,isteri firaun,tggl serumah, tdo bersama, tp kita lihat bgaimana kuatnya iman asiah dibandingkan dgn firaun.
    ambil ibrah.
    jauhi membuka aib kte, kelak Allah akan buka aib kte seluasnya.

    ReplyDelete
  14. Mereka sendiri yang membuka aib mereka sendiri..AWAS orang2 lain jangan suka2 post ke Internet gambar yang boleh menjatuh aib ibu bapa kita sendiri..

    ReplyDelete