Sunday, December 30, 2012

GANGNAM STYLE VS BN STYLE ...

Asal usul isyarat jari '1Malaysia' Najib ditemui... lihatlah!!


Setelah diberikan mandat sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke enam oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi pada 3 April 2009, beberapa bulan kemudiannya Najib memperkenalkan agenda 1Malaysia.

Rentetan dari itu segala program yang dijalankan oleh Kerajaan Malaysia akan diletakkan 1Malaysia tak kira sama di depan atau di belakang nama program itu..

Dan dalam setiap program yang dihadiri oleh Najib, bila menyebut ‘1Malaysia’ pasti akan disertai dengan isyarat jari telunjuk ditunjuk ke arah langit.

Pencacai-pencacai dan penjilat-penjilat Najib mendakwa isyarat jari telunjuk ditunjuk ke arah langit itu adalah idea Najib sendiri, kerana bagi mereka Najib adalah seorang individu yang sangat kreatif dan juga innovatif..

Benarkah begitu?.. benarkan isyarat jari telunjuk ditunjuk ke arah langit hasil idea Najib sendiri bukannya diciplak dari mana-mana seperti diciplaknya 1Israel yang dijadikan 1Malaysia?

Gambar-gambar di bawah memberikan jawapannya…

SAKSIKAN!!!

SAAAAATUUUU MALAYSIAAAAAAAA!!!




Kah.. Kah.. Kah... simbol pada batu nisan kubur Kristian la...

Apa maknanya isyarat jari telunjuk ditunjuk ke arah langit itu?

Wikipedia memberikan jawapannya...

Question: What does a right hand closed in a fist with the index finger pointing up mean on a tombstone?

Answer: There is one way, there is one God and Jesus is his son. The gesture was common in the 70's for the Christians often referred to as the "Jesus Freaks" akin to the hippies with a Christian bent.

Terjemahannya:  Ada satu cara, ada satu Tuhan dan Isa adalah anaknya. Isyarat ini adalah kebiasaaan bagi orang Kristian dalam tahun 70-an yang sering dirujuk sebagai "Yesus Freaks" serupa dengan hipi yang berhaluan Kristian.


Kubur-kubur di atas bukanlah milik orang-orang yang berugama Islam tapi penganut agama Kristian..

Yang peliknya simbol pada kubur Kristian digunakan dan digayakan dengan penuh bangga oleh sebuah parti di Malaysia yang kononnya sangat memperjuangkan Bangsa dan Agama Islam..

Siapa tiru siapa?.. takkan orang yang dah mati lama dah tu tiru isyarat Najib kot???

Inilah akibatnya meniru membabi buta... sampai isyarat dikuburpun dia tiru... kah..kah..kah..
 
 Sumber info : Yong Suka Kuning

No comments:

Post a Comment