Tuesday, December 1, 2015

Surat TUN M kepada AHLI & PEMIMPIN UMNO akar umbi


SURAT KEPADA AHLI DAN PEMIMPIN UMNO AKAR UMB

 
http://www.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2015/11/Tun-M.jpg
1. Negara Malaysia tercinta ini adalah hasil perjuangan UMNO sebagai sebuah parti, bukan oleh sesiapa atau seseorang.

2. Sebab itu apabila Dato Onn Jaafar, Pengasas dan Yang diPertua Parti yang pertama, membuat cadangan yang bertentangan dengan pejuangan parti, cadangannya di tolak dan dianya keluar dari parti.

3. Hari ini kita dapati UMNO sudah jadi milik Presiden dan perjuangan UMNO terhad kepada mendokong Presiden. Kesetiaan ahli terhad kepada Presiden, tidak lagi kepada parti, tidak lagi kepada bangsa, agama dan negara.

4. Ini ternampak jelas apabila slogan Satu Malaysia yang sama dengan Malaysian Malaysia diperkenal, penjajah dahulu dilantik sebagai penasihat, penggunaan konsultan Barat. Penubuhan Pemandu untuk mengganti Unit Perancang Ekonomi, bayaran gaji kepada badan bukan Kerajaan yang amat tinggi, meletak negara dibawah kehendak Singapura, meminjam berbillion Ringgit yang dilabur sebahagian besar di luar negera, menubuh 1MDB dengan modal pinjaman yang besar, tidak dapat membukti dimana modal yang dilabur berada, gagal membayar faedah hutang, membeli tanah Kerajaan dengan harga yang amat murah, menjual tanah ini kepada institusi Kerajaan dengan harga 50 kali ganda lebih tinggi, wang Tabung Haji diguna secara yang sama, keuntungan yang berlebihan ini diguna untuk menampung kerugian 1MDB, 2.6 billion Ringgit tiba-tiba berada dalam akaun peribadi Najib, kononnya derma dari orang Arab, siasatan oleh Badan Pencegah Rasuah dan Bank Negara ditamat oleh Najib sebelum tindakan dapat diambil, Pendakwa Raya dibuang, PAC dibubar supaya tidak dapat menyiasat 1MDB, cara hidup mewah lebih dari kemampuan Perdana Menteri, gaji minima dinaik sehingga kilang-kilang berpindah ke negara lain dan pekerja hilang pekerjaan, kejatuhan mata wang dan nilai saham yang teruk, cukai GST dikenakan sehingga peniaga kecil terpaksa tutup kedai, kos sara hidup meningkat, beban bagi rakyat bertambah, sesiapa yang menegur disoal oleh polis, dituduh sabotaj bank dan kewangan negara dan dimasuk dalam tahanan dibawah undang-undang yang salah.

5. Besar kemungkinan parti akan kalah dalam PRU 14 seperti di Selangor dan Pulau Pinang. BN dan UMNO akan menjadi parti pembangkang. Sebagai pembangkang tidak akan ada apa-apa yang boleh dibuat oleh UMNO untuk bangsa, negara dan agama.

6. Menyokong Najib mungkin memberi nikmat kepada orang tertentu hari ini. Tetapi apabila BN kalah nikmat semua akan hilang.

7. Sebaliknya jika Najib berhenti dari menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri, besar kemungkinan UMNO akan pulih semula dan BN akan menang PRU 14. Dengan itu bangsa, negara dan agama akan lebih selamat. Negara akan maju semula dan semua rakyat akan dapat nikmat.

8. Wahai ahli dan pemimpin UMNO diakar umbi. Fikirlah baik-baik. Jangan sokong dan setia secara buta tuli, atau kerana dapat nikmat hari ini. Bangsa kita akan kutuk kita jika nasib bangsa menjadi buruk kerana kita tamak dan lupakan perjuangan UMNO. Dan segala nikmat yang kita dapati akan musnah, bahkan Kerajaan parti lawan akan bertindak keatas kesalahan mereka semasa memerintah.

9. Semua ini memburukkan nama Malaysia dan merugikan rakyat.

10. Wahai ahli dan pemimpin UMNO diperingkat akar umbi.

11. Jika ingin selamat dan menang tolaklah kepimpinan DSN sebelum PRU14.

12. Tolaklah kepimpinannya sebelum PRU14 supaya UMNO selamat dan mampu memenangi PRU dan kekal sebagai Kerajaan yang adil kepada semua.

13. Saya menulis dalam blog saya kerana sekatan yang ketat diadakan supaya saya tidak dapat berjumpa dan bercakap dengan ahli UMNO dan orang awam. Jentera yang diguna yang terdiri dari badan-badan Kerajaan dan parti amatlah berkesan. Dengan sendirinya ini menjadi bukti kesalahan-kesalahan sedang dilakukan.

ENG VERSION
LETTER TO MEMBERS AND UMNO GRASSROOT LEADERS

1. Malaysia, my beloved country, is a result of the struggle of UMNO as a party, not by anyone or someone.

2. Therefore, when Dato Onn Jaafar, the founder and the first President of the Party, made proposals contrary to party struggle, his proposals were rejected and he quited the party.

3. Today we find that UMNO is owned by the President and the struggle of UMNO is limited to supporting the President. Loyalty of members is limited to the President, no more to the party, much less to race, religion and nation.

4. This became clear when the slogan 1-Malaysia which is similar to Malaysian Malaysia is introduced, previous colonizer appointed as advisors, use of Western consultants, the establishment of Pemandu to replace the Economic Planning Unit, the payment of high salaries to non-governmental organizations, putting the country at the behest of Singapore, borrowing billions of Ringgit most of which are invested overseas, establishing 1MDB with large borrowed capital, not being able to show proof where the capital investment is located, failure to pay interest on the debts, purchasing Government land at a very low price, selling these land to Government institutions at a price 50 times higher, Pilgrims Fund Board money similarly used, these excessive profits are used to cover losses of 1MDB, 2.6 billion Ringgit suddenly appearing in Najib’s personal account, the so-called donations from Arabs, investigations by the Anti-Corruption Agency and Bank Negara terminated by Najib before action can be taken, the public prosecutor dismissed, the PAC dissolved so that it cannot investigate 1MDB, luxurious lifestyle beyond means of a Prime Minister, raising the minimum wage so much so factories relocate to other countries and workers lose their jobs, big fall in the value of the currency and stock value, imposing GST resulting in small businesses being forced to close shop, increase in the cost of living, thereby increasing the burden of the people, those who make comments are questioned by police, accused of sabotaging banks and the country’s finance and putting in custody under a law that is wrong.

5. There is a big possibility that the party would lose in the 14th General Election just as like Selangor and Penang. BN and UMNO will become an opposition party. As an opposition party that is not much that can be done by UMNO for race, nation and religion.

6. Support for Najib may earn favours for specific people today. But when the BN loses all favours will be lost.

7. On the other hand, if Najib were to resign from being the UMNO President and Prime Minister, most likely UMNO will recover and BN will win the GE 14. With this, race, nation and religion will be more secure. The nation will move forward again and all people will be blessed.

8. O members and UMNO grassroot leaders. Think carefully. Do not support and be blindly faithful for favours you gain today. Our race will curse us if the fate of the race becomes worse because we are greedy and forget UMNO’s struggle. And all the blessings that we got will be destroyed, in fact the Government of the opposition party will be acting on your mistakes when they rule.

9. All these will discredit Malaysia and harm its citizens.

10. O members and UMNO grassroot leaders.

11. If you want to be safe and win reject the leadership of DSN before GE14.

12. Reject his leadership prior to the GE14 so that UMNO is safe and be able to win the election and remain as a Government that is fair to all.

13. I write in my blog because strict restrictions are in place so that I could not meet and talk with members of UMNO and the public. Machinery being used, consisting of Government bodies and the party is very efficient. It by itself is proof of offenses being committed.

No comments:

Post a Comment