Tuesday, May 26, 2015

Pemimpin AMK kritik Selangor pecat guru KAFA - Faiz Zainudin


 
amk,guru kafa
Pemimpin PR ghairah mencari kelemahan UMNO dan Barisan Nasional (BN) sedangkan pentadbiran negeri PR sendiri banyak kelemahan.

PETALING JAYA: Kerajaan Selangor dikritik lagi kerana memecat guru Kelas Fardu Air (KAFA), Ekhsan Bukharee, yang bertentangan dengan reformasi yang diperjuangkan Pakatan Rakyat.

Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK) Seremban, Farhan Mohd Salleh berkata, tindakan itu boleh menjejaskan sokongan rakyat terhadap kerajaan PR di Selangor.

“Kami menyarankan agar Kerajaan Selangor dapat tampil dengan segera memberikan penjelasan berkenaan isu ini.

“Jika gagal, perhatikan sahaja perubahan yang dibawa rakyat dalam gelombang reformasi selepas ini tidak memihak anda (PR). Jangan sesekali lupa, mandat, pangkat dan kedudukan anda ditentukan oleh rakyat,” katanya menerusi WhatsApps yang disebarkan kepada umum.

Farhan berkata, pemimpin PR ghairah mencari kelemahan UMNO dan Barisan Nasional (BN) sedangkan pentadbiran negeri PR sendiri banyak kelemahan.

“Jangan hanya pandai membongkar kemungkaran parti lawan (UMNO dan BN) tetapi mengamalkan perkara yang sama.

“Biar kita sesat dalam mencari kebenaran, kerana ia jauh lebih mulia dari kita berada dalam kesesatan dan mendewakan kesesatan tersebut,” katanya.

No comments:

Post a Comment