Monday, October 20, 2014

MUFTI MAKAN GAJI FREE DIAM JAAA....


Dah Melayu, Mengaku Pula Islam... Tapi Bangang...!!!!





" I Want To Touch a Dog ".

Satu program yang berlangsung di Central Park One Utama Petaling Jaya petang semalam. Program ini dilaksanakan oleh mereka yang jahil agama. Jahil ilmu fiqh mazhab Syafie. Jahil ilmu 'uruf. Jahil ilmu fitnah khilafatul 'uruf. Jahil ilmu fiqh Aulawiyat. Dan segala kejahilan yang terkandung di dalamnya. Dan kepala yang bertanggung-jawab dalam kejahilan ini adalah seorang yang bernamaSyed Azmi Alhabshi... (Keturunan Syed tuuuu.... muakakakaaaa.... jahil jugak...!!!).

Dan pihak JAKIM pulak... perkara dah terjadi baru terhegeh-hegeh nak siasat bagai, sebelum tarikh program tersebut berlangsung tak pulak nak ambil tindakan atau menyekatnya, asyik dok goyang teloq masing2... hahahaha... apapun itulah sikap kerja di Malaysia, dah terjadi baru nak siasat atau buat dulu baru kaji... attitude kerja spesies melayu didikan umno... muakakakakaaa...!!!!

Program yang mampu mencipta fitnah (kekacauan dan kekeliruan) di kalangan orang awam yang kurang ilmu fiqh. Contoh fitnahnya.., akan wujud mereka yang ingin sesuka hati menyentuh dan membelai anjing tanpa sebab dan akan wujud mereka yang berniat untuk membela anjing sebagai haiwan dalam rumah untuk bermanja (asalkan boleh sertu/samak lepas pegang, kononnya...), dan bermacam fitnah lagi.

Kita menghormati pendapat mazhab lain yang menyatakan tubuh anjing bukan najis jika tiada didapati najis mughallazah (air liur dan tahi) pada tubuhnya. Namun kita juga harus menghormati pegangan 'uruf'masyarakat setempat di mana Malaysia berpegang pada pendapat Mazhab Syafie. Seperti contoh.., apabila lu orang berada di rumah orang, lu orang tak boleh buat rumah orang macam rumah sendiri, tak gitu..??? Walaupun tuan rumah menghormati perilaku dan perbuatan lu orang, namun tak bermakna dia redha lu orang melakukan sesuatu perkara di dalam rumahnya.

No comments:

Post a Comment