Thursday, October 23, 2014

KEMANA ANWAR SELEPAS INI ???

Kalaulah Almarhum Ustaz Fadzil Noor masih ada, kamu tidak akan bersendirian, Anwar

ESOK, Sabtu (25 Okt 2014) Ketua Pembangkang yang dikenali sebagai tokoh reformasi iaitu DS Anwar Ibrahim akan tiba di bumi Pahang.  Selepas di Kedah, Penang, Perak, Terengganu, maka kini giliran Pahang pula dan lokasi yang dipilih oleh beliau adalah kawasan kuat Umno di Pahang iaitu di Maran.



Bertempat di Perkarangan Pejabat KEADILAN Cabang Maran, berhadapan Stesyen Bas bandar Maran bakal menyaksikan pidato berupa amanat penting dari Ketua Pembangkang ini sebelum beliau menyerahkan diri kepada kuasa dan takdir yang Maha Kuasa samada beliau bakal 'terkorban' lagi di penjara demi rakyat Malaysia.  Beberapa tahun dahulu, beliau telah membayar harga yang begitu mahal untuk pencinta keadilan di negara ini di mana beliau sanggup menjadi penghuni kandang besi selama 5 tahun walaupun akhirnya di dapati beliau tidak bersalah.  

Almarhum Ustaz Fadzil Noor
DS Anwar bukan saja sanggup mengorbankan dirinya untuk melihat rakyat di negara ini terbela, tetapi beliau juga mencagarkan maruah seluruh keluarganya apabila beliau difitnah dan menjadi seorang banduan.  Tidak mudah untuk sesiapa pun mempercayai Anwar dan keluarganya mempunyai kekuatan yang luar biasa.  Kelembutan isterinya Kak Wan tidak langsung menunjukkan bahawa beliau sebenarnya mempunyai kekuatan mental yang tinggi untuk menerima ujian terhadap suami tercintanya itu.  Apakah keluarga kita mampu memiliki kekuatan seumpama itu?  


Demi rakyat dan negara, Anwar terus menjadi pertaruhan kita.  Jika bukan beliau, cuba sebut siapa yang memiliki kebolehan sepertinya?  Kita sedar Anwar sepatutnya tidak perlu lagi kita cagarkan sebaik sahaja beliau keluar dari penjara beberapa tahun dulu.  Anwar patut berehat bersama keluarga dan anak cucunya.  Sudah cukup untuk tokoh reformasi ini melalui ujian dan fitnah yang melampau dari rejim bangsat itu.  Namun, kita tiada pilihan lain.  Anwar masih kita perlukan.  Maka, terjadilah apa yang telah kita duga awal lagi iaitu Anwar pasti akan menjadi mangsa rejim lagi.  Fitnah terus menjadi senjata ampuh kepada bangsat di Putrajaya.

Pada 28 hb Oktober ini nanti, kita mengangkat tangan ke hadrat Illahi agar memberikan kita peluang lagi untuk bersama pemimpin yang kita sayangi ini.  Berusia 60-an, Anwar bukan selayaknya dikurung tanpa melakukan kesalahan.  Malang sekali, ada teman-teman yang dahulunya menikmati sedikit sebanyak hasil pengorbanan Anwar kini awal-awal lagi menadah tangan berdoa agar Anwar merengkok di dalam penjara bahkan ada yang mengharapkan nyawa Anwar berakhir dipenjara.  Kerana apa?  Hanya satu, iaitu Anwar tidak mengikut kehendak dan kemahuannya.  Ada yang telah merasa kuat dan gagah, maka Anwar bolehlah dilenyapkan sekarang.  

Namun bagi yang masih berakal dan tahu bersyukur, kita masih mahu Anwar memimpin kita.  Kita sedar apa yang kita perolehi semenjak pembebasan Anwar dari penjara dahulu adalah kerana semangat yang dibawa oleh Anwar.  Selepas kita perolehi undi popular 53% di dalam PRU 13 yang lalu di mana telah memalukan rejim sekarang, apakah kita sudah ego dan sombong?  Ada yang menjadi YB bahkan menjadi MB dengan kemenangan cemerlang kita di dalam PRU selepas Anwar bebas dari penjara.  Kita sudah lupa semua ini?

Pada 28 Oktober nanti adalah detik untuk kita mahu melihat siapa rakan kita yang sanggup ketawa dan menangis bersama.  Setakat ini aku percaya, rakan kita tidak akan menjadi rakan khianat. Andainya nanti aku melihat sebaliknya aku tidak akan lagi mempercayai puak seumpama ini.  Aku tidak merayu sesiapa pun untuk bersama di mahkamah Putrajaya pada 28 Oktober ini.  Aku cuma mahu lihat siapa yang sanggup mengucapkan terima kasih kepada Anwar dan perjuangannya. Seburuk-buruk Anwar, buruk dan kejam lagi rejim yang ada.   Aku juga mahu lihat sejauh mana perjuangan Islam yang diperjuangkan itu menghadapi detik-detik seperti ini.  Adakah kerana dendam kesumat maka keadilan tidak dapat mereka tegakkan dan secara tidak langsung mereka memberi ruang kepada kezaliman untuk terus berleluasa.

Kalaulah Almarhum Ustaz Fadzil Noor masih ada, kamu tidak akan bersendirian, Anwar....
Al-Fatihah buat Almarhum.

P/S : kemana anwar selepas ini????
sesungguhnya Allah itu adil...maha maha mengetahui atas kebenaran sesuatu....

No comments:

Post a Comment