Wednesday, August 2, 2017

Zahid ketandusan modal hingga asal usul keturunan nak di permainkan


Zahid wong jowo...
 Nampaknya Naib presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sudah ketandusan modal untuk menyerang Tun Mahathir hingga asal usul keturunan pun nak dipermainkan! 

Zahid mengungkit sejarah Tun Dr Mahathir Mohamad yang berketurunan India dan mendakwa bekas perdana menteri itu mempergunakan orang Melayu selama 22 tahun pentadbirannya.

 Hoi Zahid! hang tahu tak? Beribu-ribu ahli UMNO keturunan mamak yang taksub memperjuangkan hak orang Melayu.

Azeez Rahim Pengerusi Tabung Haj tu mamak, Elyas Omar, bekas datuk Bandar Kuala Lumpur, mamak. Nor Mohammed Yackop, bekas Menteri Kewangan, mamak, Zainudin Maidin, bekas Menteri Penerangan, mamak. Reezal Merican, Ahli Parlimen Kepala Batas/Ketua UMNO Bahagian Kepala Batas merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia, mamak. Musa Sheikh Fadzir, Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam merangkap Setiausaha Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, mamak... Dr. Ali bin Hamsa Ketua Setiausaha, mamak...

Shaik Hussein, Ketua Umno Pulau Pinang!
Jika Zahid nak tahu lebih lanjut tentang senarai Mamak dalam Umno, sila tanya kepada Shaik Hussein, Ketua Umno Pulau Pinang!

Zahid, yang juga berketurunan Jawa, menunjukkan salinan kad pengenalan (IC) Mahathir, yang memaparkan namanya sebagai "Mahathir a/l Iskandar Kutty".

 Seolah-olah rakyat Malaysia selama ini buta tentang asal usul Mahathir.

 Apakah rakyat Malaysia juga tidak tahu Zahid berketurunan Jawa yang yang berasal dari daerah Kulon Progo, Indonesia.

  Zahid Hamidi adalah anak dari Raden Hamidi Abdul Fatah dan Tuminah Abdul Jalil, yang sama-sama keturunan Jawa. Orang tua Raden Hamidi adalah pendatang asal Wates, Kulon Progo yang tiba di Semenanjung Malaya pada tahun 1932, sedangkan Tuminah berasal dari Ponorogo. So apa masalahnya? 

  Masalah pasal tukar nama? Tengku Adnan pun bukan nama asalnya. Dia keturunan rakyat biasa sahaja. Macam mana dia dapat taitel Tengku ? Boleh Zahid tolong dedahkan sama?

 Apakah Zahid ada masalah dengan Perdana Menteri Najib Tun Razak yang berketurunan Bugis kerana Najib pernah menyatakan dia tidak ada masalah untuk mewartakan India Muslim sebagai Bumiputra?

 Najib dilaporkan berkata, “Saya terima India Muslim adalah sebagai Bumiputera. Soal bagaimana dilaksanakan, kita akan kaji lagi sama ada pentadbiran atau pewartaan,” katanya pada majlis Hari Raya dihadiri masyarakat India Muslim di Seri Kembangan lapor seperti di lapor di sini 

No comments:

Post a Comment