Friday, March 18, 2016

Rakyat Tak Bodoh..!















Kalau lucut boleh..tentu lantik pun boleh..!

Ahli Majlis Peguam Syahredzan Johan hari ini menyangkal dakwaan peguam Umno Datuk Hafarizam Harun yang mendakwa rancangan Peguam Malaysia untuk membincangkan usul penyingkiran Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali adalah seperti mencabar Yang di-Pertuan Agong yang melantiknya.
"Menggunakan logik sama, adakah penyingkiran Peguam Negara sebelum ini juga mencabar Yang di-Pertuan Agong kerana beliau juga dilantik oleh Seri Paduka?
"Sudah tentu tidak," kata Shahredzan yang juga adalah pengerusi bersama Jawatankuasa Peguam Muda Kebangsaan.
Syahredzan berkata, walaupun peguam negara sememangnya dilantik oleh Yang di-Pertuan Agong, baginda berbuat demikian atas nasihat perdana menteri.
"Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai budi bicara peribadi dalam pelantikan peguam negara, baginda mesti mematuhi nasihat perdana menteri," katanya dalam satu kenyataan.
Tan Sri Abdul Gani Patail dilucutkan sebagai peguam negara pada Julai tahun lalu, selaras dengan tindakan Datuk Seri Najib Razak membersihkan kerajaan BN daripada pemimpin dan pegawai kanan yang tidak sehaluan dengannya ketika perdana menteri terpalit dengan wang berbilion ringgit.
Badan Peguam Malaysia dijadualkan membincangkan kedudukan Apandi pada mesyuarat agung luar biasa Sabtu ini selepas menerima usul berhubung perkara itu.
Apandi mengisytiharkan Najib bebas daripada sebarang salah laku berhubung dana RM42 juta milik SRC International dan RM2.6 bilion daripada syarikat luar pesisir yang berada dalam akaun bank peribadinya.
Badan Peguam Malaysia juga telah memfailkan semakan kehakiman terhadap keputusan Apandi itu dengan hujah bahawa peguam negara tidak mempunyai budi bicara mutlak dalam memutuskan untuk tidak mendakwa Najib
Syahedrezan berkata Hafarizam sebagai seorang peguam berpengalaman tidak boleh menuduh Badan Peguam Malaysia mencabar Yang di-Pertuan Agong secara melulu.
Logik rakyat ler..! tapi kalau tak menjilat serta merta tak logik bagi puak tu..!
Kesian Pendi..!
Lu Fikir La Sendiri!!!

No comments:

Post a Comment