Friday, March 18, 2016

Macam Nak Cabut Lari Jer..!



Mungkin dah sangat jelas kapal nak karam..!

Veteran Umno, Tan Sri Shahrir Abdul Samad, 67, hari ini menyatakan hasrat untuk tidak bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14.

Ahli Parlimen Johor Bahru itu yang berpengalaman lebih 40 tahun dalam olitik berkata beliau mahu memberi peluang kepada orang muda untuk menjadi pemimpin.

Katanya, beliau percaya anak muda boleh menjadi pemimpin jika mereka diberi peluang dan kepercayaan.

"Pandangan saya ialah anda harus memberi kepercayaan kepada anak muda, jika anda tidak dapat menunjukkan bagaimana anda menaruh kepercayaan kepada golongan muda, maka apa gunanya bercakap.

"Saya tidak boleh hanya percaya kepada anak lelaki atau anak perempuan saya.

Saya rasa saya mempunyai rekod, setiausaha politik saya sekarang ialah MB Johor MB (Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin) dan ada kemungkinan bagi saya untuk memberi laluan kepada satu lagi personaliti muda mengambil alih," katanya kepada media di lobi Parlimen hari ini.

Ketika ditanya sama ada beliau telah mengenal pasti mana-mana calon berpotensi untuk menjadi pemimpin termasuk menggantikan beliau, Shahrir berkata beliau mempunyai ramai calon.

Shahrir berkata, beliau mungkin kekal dalam Umno walaupun beliau tidak lagi aktif dalam politik.

Sementara itu, Shahrir berkata beliau yakin Umno dapat "survive" dan memenangi pilihan raya umum akan datang walaupun berdepan dengan isu 1MDB dan dana RM2.6 bilion.

"Hari ini ada isu-isu ini, kita tidak tahu apa isu akan datang. Kita
mempunyai dua tahun sebelum pilihan raya diadakan dan ia berbeza," katanya.


Layar dah kembang..! sauh dah di labuh..!

Lu Fikir La Sendiri!!!

No comments:

Post a Comment