Tuesday, March 8, 2016

Cubaan memfitnah Salahuddin Ayub Kantoi

 



  Apalah punya akhlak seorang manusia yang bernama Ahmad Jaafar ni? Dia cuba menyalahkan Salahuddin Ayub pula apabila Pas kalah dalam tuntutan petisyennya.

   Adakah hanya kerana Salahuddin itu Timbalan Presiden Amanah?

 Ahmad Jaafar dalam status fesbuknya (lihat di sebelah) dia  menulis :
Beramanahlah wahai parti amanah. Jgn jadikan amanah itu sekadar 'menaruh harapan' Huhuhuhu
  Adakah dia lupa bahawa Pas Perak telah mengeluarkan setengah juta ringgit untuk membayar kos petisyen 6 kawasan pilihanraya yang gagal dibicarakan?

  Adakah calon-calon yang terlibat atau Pas negeri Perak yang kena bayar kos petisyen tersebut? Ahmad Jaafar carilah sendiri jawapannya itu ; biar ceghedik sedikit!

  Kedua yang patut dia sedari bahawa Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memerintahkan Mat Sabu yang ketika itu merupakan Timbalan Presiden Pas dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali membayar ganti rugi berjumlah RM200,000 itu  kerana kesalahan memfitnah berhubung artikel yang diterbitkan dalam akhbar Harakah pada Februari 2013. Bukan Mat seorang yang dikenakan saman itu tau!

  Tetapi Pas lah yang nampak bangsat sangat dan tidak bermaruah bila orang-orang Pas sendiri nampak meriah meraikannya tanpa ada keinsafan untuk sama membantu hanya kerana Mat Sabu adalah Presiden Amanah tetapi nama Mustafa Ali langsung tidak menonjol kerana dia orang Pas??! 

 Ketiganya, nak bagi tahu Ahmad Jaafar, Hakim Datuk Hasnah Mohammed Hashim membuat keputusan menolak petisyen Dun Nusajaya itu  selepas mendapati pempetisyen gagal mematuhi undang-undang yang ditetapkan apabila mengemukakan petisyen menerusi ejen calon, bukan peguam atau calon itu sendiri selain tidak mempunyai fakta atau butiran mencukupi bagi menyokong petisyen berkenaan. Rujuk di sini

  Oleh itu janganlah memfitnah kononnya Salahuddin telah menzalimi Khairildin Jantan si Nelayan tersebut. Tindakan mengemukakan petisyen itu diputuskan oleh Pas Johor. Maka Pas Johorlah yang perlu menanggungnya. Baca  laporan berikut :
  PAS Johor dan Terengganu telah memfailkan petisyen bagi mencabar keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang berlangsung 5 Mei lalu.
 Pas Johor memfailkan empat petisyen bagi tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Gambir, Mahkota dan Nusajaya serta Parlimen Pulai. Petisyen itu difailkan peguam, Mohd Fikah Sanusi dan Mohd Zulkhairi Ab Aziz di mahkamah sivil di Menara Cyberport di sini pagi Isnin.
 Petisyen itu dibuat hasil kajian PAS mengenai masalah rasuah yang berlaku semasa PRU-13.
 Petisyen tersebut menamakan calon-calon Barisan Nasional yang menang dan Pegawai-pegawai Pengurus Pilihan Raya di Parlimen dan tiga DUN berkenaan serta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai defendan.
 "Dokumen yang lengkap sudah diterima pihak pendaftar mahkamah dan kini kita hanya perlu menunggu untuk mendapatkan tarikh pengurusan kes sebelum mendapatkan tarikh bicara," kata Mohd Fikah ketika ditemui.
 Turut hadir Pesuruhjaya PAS Johor Datuk Dr Mahfodz Mohamed, Setiausaha PAS Johor Onn Jaafar, Anggota Dewan Undangan Negeri Mengkibol Tan Hong Ping, dan Yang Dipertua PAS Kluang Khairul Faizi Ahmad Kamil.
 Pada pilihan raya tersebut, kerusi Parlimen Pulai dimenangi Datuk Nur Jazlan Mohamed dengan majoriti 3,226 undi menewaskan Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub.
 M Asojan memenangi kerusi DUN Gambir dengan majoriti 310 undi menewaskan Mahfodz serta dua calon bebas Mohd Zan Abu dan Yunus Mustakim.
 Md Jais Sarday pula memenangi kerusi DUN Mahkota dengan majoriti 1,108 undi menewaskan Khairul Faizi; manakala Dr Zaini Abu Bakar memenangi kerusi DUN Nusajaya menewaskan Salahuddin dengan majoriti 2,201 undi. ~ sumber
  Insaflah kamu wahai Ahmad Jaafar. Jangan kamu menzalimi diri kamu sendiri. Kalau benar kamu memperjuangkan Islam, maka kamu sepatutnya tunjukanlah peribadi Islam yang berakhlak mulia.

No comments:

Post a Comment