Wednesday, June 14, 2017

Benarkah laporan SR boleh dipertikai dan jangan dipercayai seperti kata menteri UMNO..??


Gino Marvela


Kita dedahkan ketirisan berbilion guna hasil cukai rakyat/kantung negara melalui projek 1MDB. Dan kita juga dedahkan isu rasuah dalam pengedaran wang SRC kepada setiap pimpinan pemerintah sementara dari Umno Baru & BN. Ramai terpalit dgn hasil wang SRC yg di gelapkan kepada akaun peribadi sendiri hingga membayar para peguam membuat statement yg menyebelahi dirinya pada harga RM9.5 juta & di buktikan sendiri oleh sekeping kertas dari kesilapan sdra Apandi Ali tunjukkan dokumen penyiasatan SPRM kepada khalayak ramai.

Tiba2 sdra Saleh Keruak menteri komunikasi & multimedia kata kredibiliti Sarawak Report di pertikai & agar jangan percaya kerna hanya utk memfitnah pemimpin kleptokrasi Malaysia ?

Kenapa statement beliau di buat sebegitu ?

Pertamanya (1) utk mengeluarkan kes ini agar tidak terkait dgn sdra Apandi Ali yg membebaskan Najib dari salah laku & rasuah. Keduanya (2), senarai penerima wang peribadi dari MO1 melalui SRC adalah terbukti nyata secara bertulis siap dgn senarai akaun perbankan. Ketiga (3), pihak kleptokrasi ini ingin menjadikan segala isu yg datang dari pembangkang adalah fitnah semata utk bawa idea perkataan (Fitnah) itu dalam agenda media TV & radio kawalan hingga program PRU14.

Segalanya adalah penafian saja...maka untuk itu, ketuanan kleptokrasi ini akan divert isu sebagai "Fitnah."

Maaf sdra Saleh Said Keruak, sedikit nasihat GM nak beri.....
"Usah berada dalam sindrom penafian & menipu rakyat setiap hari." Rakyat dapat baca dari kaca mata mereka sendiri, ternyata pihak kleptokrasi itu cuba bermatian menyelamatkan tengkuk masing2.

Jika SKMM itu buleh menjarah agenda terus menekan rakyat, jadi....tidak salah sbnrnya GM berpesan kpd pihak anda agar cuba pandang ke arah Sg Buloh sesekali dalam melarikan fakta bertulis terbentang di tangan & mata malaysia. :)

Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.

No comments:

Post a Comment