Sunday, June 4, 2017

ANAK BEKAS PENGASAS AMBANK YANG DIBUNUH DEDAH PENGLIBATAN "PEGUAM RM9.5 JUTA" DALAM KES MELIBATKAN AYAHNYA.


Pascal Najadi mendedahkan kepada Sarawak Report bahawa seorang peguam berpangkat Datuk telah hadir ke hospital ketika jenazah ayahnya, Ahmad Hussein Najadi bekas pengasas Ambank yang ditembak mati secara misteri, dan mengambil alih semua urusan melibatkan pemeriksaan dan pengurusan jenazah.
Beliau yang kelihatan agak gementar waktu itu memberitahu pihak keluarga si mati bahawa beliau telah diminta untuk mengambil alih semua urusan  berkaitan jenazah walaupun pihak keluarga si mati tidak mengenali beliau dan tidak pernah melantik beliau bagi pihak keluarga.
Malah peguam tersebut tidak mengendahkan rayuan ahli keluarga supaya upacara pengebumian ditangguhkan dahulu sementara menunggu kedatangan anggota keluarga yang jauh.
Peguam tersebut mahu jenazah dikebumikan petang itu juga seolah-olah beliau berkuasa penuh mengendalikan urusan jenazah dengan membuat arahan-arahan kepada pihak-pihak yang terlibat di dalam kes tersebut.
Lebih mengejutkan, menurut Pascal Najadi, peguam tersebut dilapurkan menerima sejumlah wang besar dari akaun peribadi Najib yang dilapurkan menerima wang dari dana 1MDB. Pascal mendakwa bahawa pihak berkuasa Malaysia tidak benar-benar menyiasat kes pembunuhan ayahnya.
Pascal Najadi turut memaklumkan bahawa beliau pernah dihubungi oleh Tania Scivetti, yang mempunyai firma guaman mensasarkan kes-kes berprofile tinggi melibat warga asing yang didakwa di Malaysia. Tania menawarkan kepadanya untuk menguruskan keperluan guaman berkenaan kes pembunuhan ayahnya dan dia bersetuju.
Tania Scivetti kemudiannya bertindak menukar semua kunci pejabat ayahnya dan.kemudian menghilang begitu sahaja tanpa khabar berita. Segala panggilan dan pesanan kepadanya dari beliau tidak berbalas. Kemudian barulah Pascal menyedari bahawa Tania adalah isteri peguam tersebut yang mana perkahwinan mereka didaftarkan secara sivil di London kerana Tania bukan beragama Islam.
Pascal Najadi mencabar peguam berkenaan mendedahkan apa peranan beliau semasa hari pengkebumian ayahnya dan kenapa beliau tidak menghantar sebarang bil kepada keluarganya sekiranya khidmat beliau diminta oleh pihak keluarga.

No comments:

Post a Comment