Tuesday, January 22, 2013

ULAMA MUDA UMNO: JOM KAHWIN DI SIAM, MUDAH/MURAH/SELAMAT ...

USTAZ FATHUL BARI CAKAP PANDAI TAPI LARI KE SONGKLA JUGAK KAHWIN......?

MKP dok belek video ceramah UFB nie kat laman u-tube tetiba jumlah video nie...Pasal nikah kawin la nie susah pasal kt Malaysia. Banyak kerenah dan macam-macam tuntutan.....Betul ke??? Atau saja nak nikah express sebab tak tahan dugaan......Maklumlah lelaki bila dah kaya sikit mula gatai dan miangnya.
Ini adalah cara hidup orang kita...bila dah kaya nak tukar kereta atau tambah bini....Bukan MKP kata!!!!! Tapi lihat dengan mata kepala sendiri...memang betul pun....Rasanya dikalangan rakan-rakan seperjuangan pun pun ramai macam tue,Tapi ingat bini yang pertama itu jangan ditinggalkan pulak......?
 
Yelah kalau selebriti, pemimpin dan ilmuwan agama boleh memilih untuk berkahwin di Siam, kenapa Orang lain tak boleh? Malah kelemahan dalam urusan perkahwinan di negara kita ini diakui sendiri oleh UFB yang sebelum ini menyatakan;
"Nikah kahwin dalam negara kita ada banyak isu yang kadang2 benda tu lambat sangat disettlekan, jadi kita mintak pihak2 berwajib supaya lebih membantu untuk menyelesaikan isu2 perkahwinan dipercepatkan urusan"
 

No comments:

Post a Comment