Tuesday, January 3, 2017

Rahman Dahlan Mengampu Tak Kena Tempat Sehingga Membodohkan Diri Sendiri




Bekas pengarah Bahagian Siasatan Khas (BOK) badan itu, Datuk Bahri Mohd Zin berkata bahawa beliau memilih untuk bersara awal kerana kecewa kes siasatan SRC International (SRC) tidak boleh dibawa ke mahkamah. Ini fakta kes yang dinyatakan oleh Datuk Bahri bekas orang kuat SPRM.
 

Namun Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan mahu memutar belitkan cerita kononnya pihak SPRM telah menghubungi Datuk Bahri dan Datuk Bahri menafikan mengeluarkan kenyataan sedemikian kepada portal tersebut.“Pemakan dedak ada di mana-mana, di luar sana mahu pun dalam jabatan-jabatan kerajaan,” kata Datuk Bahri.

Beliau juga membidas Abdul Rahman kerana mengadilinya tanpa fakta yang tepat.

“Tapi Rahman Dahlan dah adili saya tanpa merujuk kepada sumber asal iaitu saya sendiri.

"Maka berkewajipan bagi saya lepas pulih dari sakit nanti saya akan jawab satu persatu apa yang Pak Menteri itu tulis mengenai saya.

“Biar rakyat pula yang menjadi pengadilnya,” katanya.

Bahri turut memberi peringatan kepada semua pihak agar tidak mencabarnya.

“Saya cukup pantang kalau orang pukul curi saya, dulu masa kes SRC Internation tengah memuncak ada sorang bekas ketua menteri membantai saya secara tidak adil...

“Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah.

“Ya, pengamal rasuah dan jangan cuba nak jadi juara kepada rakyat di luar sana,” katanya lagi. 

Kita berharap agar Datuk Bahri melakukan kehidupan selepas persaraan dengan lebih selesa.

No comments:

Post a Comment