Tuesday, January 24, 2017

Nurul Izzah: Zahid Seakan Relakan Penipuan, Demi "Menangi" Pilihan Raya









SHAH ALAM: KEADILAN kecewa dengan kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang mahu UMNO belajar daripada kejayaan Presiden AS, Donald Trump dan Perdana Menteri, India Narendra Modi.

Naib Presidennya, Nurul Izzah Anwar berkata, kenyataan Ahmad Zahid itu dilihat hanya akan merelakan kemenangan pilihan raya melalui cara yang tidak wajar.

“Saya rasa agak mengecewakan jika mana-mana pemimpin di Malaysia ini boleh merelakan penipuan semata-mata untuk menang dalam pilihan raya,” katanya selepas membuat lawatan mangsa buli di Pusat Perubatan Universiti Malaya, di sini.

Memetik MalaysiaKini, Izzah menasihati Ahmad Zahid agar menjadi pemimpin yang berpegang kepada amanah dan tidak memenangi hati rakyat melalui penipuan.

“Jadi, saya nasihatkan Datuk Seri Zahid sebagai pemimpin pegang amanah, tak perlulah kita mengguna pakai penipuan untuk memenangi hati rakyat,” katanya.

Semalam, Ahmad Zahid mahu Umno belajar daripada kejayaan Trump dan Modi dalam mempengaruhi persepsi umum melalui media sosial.

Berucap di hadapan kira-kira 2,000 anggota wanita Umno di PWTC, Naib Presiden UMNO itu berkata, dua tokoh terbabit pada awalnya tidak popular tetapi akhirnya berjaya membawa parti mereka memenangi pilihan raya.

“Ini hakikat – walaupun berat – kita harap apa kita buat ini belajar daripada pengalaman yang dulunya tak digemari tapi kini jadi pemimpin utama,” katanya.

Ahmad Zahid turut menyamakan Parti Bharatiya Janata (BJP) diketuai Modi yang menentang Parti Kongres Kebangsaan India dengan Umno dan berkata mereka berjaya membentuk kerajaan di India kerana strategi komunikasi yang berkesan di media sosial. #sumber

No comments:

Post a Comment