Thursday, May 12, 2016

KENAPA SAMPAI JADI BEGINI? NAJIB, ZAHID ATAU IGP JANGAN BERLENGAH BERI PENJELASAN


Jika dakwaan ini benar, ia sudah tentu sesuatu yang memalukan dan tidak sewajarnya berlaku kerana Tengku Mahkota Johor adalah pewaris Raja dan bakal menjadi Sultan Johor suatu ketika nanti.

Untuk apa baginda dipantau oleh polis cawangan khas dan telefonnya dicuri dengar?

Tidakkah sepatutnya pemantauan seperti itu hanya dilakukan kepada mereka yang merbahaya dan merupakan ancaman kepada negara?

Dalam hal ini,  apakah seorang Tengku Mahkota dan bakal Sultan Johor boleh diterima akal sebagai ancaman kepada negara atau kepada sesiapa yang berkuasa?

Benarkah juga, sepertimana dakwaan Tengku Mahkota Johor, ayahanda baginda yang merupakan Sultan Johor turut sama dipantau oleh polis cawangan khas?

Meskipun sehingga ini, semunya masih boleh dianggap dakwaan semata-mata oleh Tengku Mahkota Johor, tetapi sudah tentu baginda tidak membuat dakwaan sebegitu jika maklumat yang diperolehinya tidak benar-benar asli atau kurang meyakinkan.

Oleh itu, adalah penting bagi pihak kerajaan, khususnya Perdana Menteri, Najib Razak, Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar untuk segera memberi jawapan dan penjelasan kepada dakwaan yang dibangkitan oleh Tengku Mahkota Johor ini.

Penjelasan bukan saja penting tentang keperluan pemantauan itu dilakukan, bahkan juga mengenai siapa dan daripada mana datangnya arahan tersebut.

Perkara ini bukanlah sesuatu yang boleh dilengah-lengahkan atau didiamkan begitu saja kerana ia telah pun menimbulkan keresahan dan kebimbangan di kalangan rakyat, bukan saja bagi bangsa Johor, malah rakyat Malaysia seluruhnya.

No comments:

Post a Comment