Friday, December 12, 2014

TAN SRI ZAM : BANGANGKAH KAMI ???



BACA KOMEN ZAM

INI BUKAN BLOGGER BENGGONG SEPERTI KATA NAJIB..IHSAN BLOG ZAM YANG DIMUATTURUN BARU BARU INI.


"Ketua Penerangan Pas Datuk Mahfuz Omar telah membuat kenyataan mesra dan menyegarkan kepada Dr. Mahathir dengan mengnganggap Mantan Perdana Menteri itu bersuara berani semata mata untuk melihat masa depan negara mempunyai hala tuju yang betul bila beliau mengatakan ramai yang layak untuk ganti Najib sebagai Perdana Menteri.

Mahfuz sebelum ini diketahui sebagai orang Pas yang paling keras dan lantang mengkritik Mahathir dalam banyak hal.

Bagaimanapun yang lebih penting untuk ditanya adakah kenyataan Mahfuz itu kerana beliau telah mendengar desas desus mengatakan ada rundingan damai sedang berlaku antara PKR dengan UMNO atau adakah kerana Mahathir melihat Azmin Ali sebagai berpotensi untuk calun PM yang perlu kembali kepada UMNO?."


INI PULA TENTANG KES LIWAT 2 YANG MASIH TERTANGGUH


HAKIM HAKIM MENUNGGU HASIL RUNDINGAN KES LIWAT ANWAR

"Kelewatan kes liwat Anwar Ibrahim ini telah mengesahkan keraguan orang ramai selama ini terhadap keupayaan sistem kehakiman dan keadilan negara. Masa yang bagitu lama diambil telah menimbulkan berbagai sepkulasi ,prasangka,persepsi dan pandangan negatif terhadap integriti, kecekapan,kebijaksaan dan sihat atau tidak sihat badan kehakiman negara..

Persepsi atau spekulasi paling terkini dan terburuk ialah mengatakan hakim - hakim sedang menunggu keputusan rundingan yang sedang diadakan. Saya tidak tahu apakah rundingan yang sedang diadakan itu? Siapakah yang terlibat? Ada campurtangan politik ke?"
Demikian ulas Zam beberapa hari lepas dalam posting beliau dan bergambar bersama beberapa bloggers Umno veteran yang melihat suasana seakan adanya rundingan dipihak Najib dan dan Anwar?
Jika diambil kira laporan yang menggunakan Khairuddin, bermakna adanya percaturan sedang berjalan di kem Mahathir untuk menyingkirkan Najib , manakala najib pula sedang berusaha berhadapan dengan masaalah ekonomi dan juga desakan pihak Mahathir yang cuba mencari bintang baru bagi menggantikan Najib. Mungkin beliau melihat Mokhzani sesuai disitu?

No comments:

Post a Comment