Friday, December 12, 2014

PM ROSMAH : ISTERI SAYA DI SERANG ...

 

 

 

 

 

 

 

 

Pemimpin Umno lapor polis ke atas 1MDB



Datuk Khairuddin Abu Hassan dari Umno bahagian Batu Kawan membuat laporan polis itu di ibu pejabat polis daerah Dang Wangi petang ini.

"Saya berasa curiga dan ragu-ragu dengan pengurusan kewangan 1MDB yang tidak telus," katanya kepada pemberita.


Melihat kepimpinan Najib yang makin tertekan, Rais Yatim baru baru ini menegaskan bahawa adalah elok jika Najib diberi peluang hanya untuk 3 tahun lagi sebagai PM. Manakala Mahathir dan Daim pula melihat bahawa Najib gagal memguruskan kewangan negara dan berhutang lebih 500 billion malah ada yang menyatakan bahawa ianya lebih dari itu. Walau apa pun ianya telah melebihi 50% had KDK dalam negara.

Rata rata menyatakan tentang kebimbangan akan kadar keberhutangan negara yang dilihat sebagai telah mencapai tahap tenat jika tidak diuruskan dengan baik.Tekanan mengenai bebanan GST dan cukai yang digunakan bagi menjalankan ekonomi domestik dilihat membebakan rakyat dan kakitangan kerajaan menuntut kenaikan gaji akibat tekanan kenaikan harga barang dan petrol.
  
 Mahathir mengkritik pentadbiran Najib,manakala Ku Li pula membidas nasib Umno yang sukar berubah. Mahathir menyatakan bahawa tiada calon untuk menggantikan Najib kerana tiada dari Umno yang berkelayakkan.

Najib semakin panik.

No comments:

Post a Comment