Wednesday, September 24, 2014

WAYANG DAH TUTUP, HERO BODOH BERSUARA ...

Apakah Ini Strategi DAP dan PKR?

BayangDiAir
Ucapan-ucapan biadap dari Lim Guan Eng, Tony Pua dan sekutu-sekutu partinya, ucapan-ucapan busuk daripada Zuraida Kamaruddin dan sekutu-sekutunya bagai menjelaskan apa yang tersirat dari lubuk hati dan karung strategi mereka. Macam sudah ada niat mahu buat PAS cabut dari PR. Maki dan hina agar PAS tak tahan. Kalau ditendang, bimbang PAS dapat simpati rakyat. Namun…….

PAS boleh terus bersabar. Dalam bersabar, PAS wajar mempertahankan diri. Dalam bersabar, PAS juga boleh menyerang apabila diserang dengan pelbagai fitnah dan kata nista. PAS dan ahli-ahli di seluruh negara ada maruah. Hinaan perlu dijawab. Peluru yang ditepis perlu dipulangkan.

Kalau inilah cara pemimpin bangang DAP dan PKR berkawan dengan PAS, kita ikut sajalah tari mereka. Elok juga mereka tahu langit itu tinggi rendah. Apakah DAP sakit hati sangat terhadap Raja-raja Melayu kerana mereka tidak layak mengetuai kerajaan negeri di Selangor, Perak dan beberapa negeri lain? Tak boleh hentam Istana, hentam PAS sajalah agaknya.

Memang DAP rasa kuat sekarang……tak perlu undi Melayu. 85% undi Cina berada di pihak mereka. Mereka rasa cukup kuat walaupun PR berpecah. Jika PR berpecah, mereka rasa dapat terus kuasai Pulau Pinang dan mengekalkan kerusi-kerusi yang mereka miliki. Begitu juga dengan PKR, mereka rasa undi Cina dan India tetap untuk mereka. Mereka semua rasa tak hilang undi Melayu kerana mereka ada PASMA.

Melalui PASMA, pemimpin dan ahli-ahli PAS yang tak bersetuju PAS keluar dari PR, akan jadi galang ganti. Akan terbentuk nanti gabungan baru, DAP, PKR dan PasMa. Justeru mereka tak terjejas apa-apa jika PAS terkeluar atau dikeluarkan dari PR. Iniah sebahagian daripada titik-tolak tindak-tanduk mereka.

Apa khabar rakan-rakan seperjuanganku. Ini suara kita yang perlu disatukan. Ini perasaan kita yang perlu diketemukan. Ini maruah kita yang perlu dipertahankan. Ini masa depan agama kita yang perlu diutamakan. Titik pertemuan dan jatidiri kita ialah, “kita berjuang mencari redha Allah”. Maka di manakah kedudukan kita? Dan apakah peranan kita?

P/S : hero sepatutnya mai bila wayang tengah klimak @ waktu puncak.... baru kita panggil hero @ heroin...
kalau filem hindustan, hero @ polis mai waktu nak habis wayang...
tapi kalau panggung wayang dah tutup..hero baru sampai... kita panggil hero bodoh ....

No comments:

Post a Comment