Tuesday, March 11, 2014

EX MP MERBOK : WEI BN! TARIK DIRI LAHHH ...

BN TERPERANGKAP DALAM PERMAINAN POLITIK ANWAR IBRAHIM

Barisan Nasional (BN) telah terperangkap dalam permainan politik Anwar Ibrahim apabila bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Kajang tanpa penyertaan Anwar. Sepatutnya BN menarik diri di saat terakhir.

Kemenangan Datuk Seri Dr. Wan Azizah tanpa bertanding tidak sama dengan menang bertanding. Kemenangan tanpa bertanding tidak mempastikan sokongan rakyat dan tidak akan membolehkan Anwar untuk mendakwa sebagai  pungutan suara terhadapnya.

Mungkin oleh kerana sebok dengan kehilangan Flight MH 370 MAS, maka pemimpin-pemimpin besar BN telah kehilangan fikiran dan penglihatan untuk melihat akibat dari pertandingan ini yang pastinya akan kalah dan mungkin akan memberikan undi kemenangan lebih besar kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sebenarnya BN masih sempat untuk menarik diri dari pertandingan pada saat terakhir oleh kerana faedah yang akan didapati oleh Anwar dengan kemenangan Wan Azizah adalah lebih mahal dari menang tanpa bertanding.

Anwar sebenarnya telah menduga akan dipersalahkan kerana liwat oleh mahkamah yang dengan itu meluputkann haknya untuk bertanding di Pilihan Raya Kecil yang dirancangnya sendiri. Kehilangan hak ini menimbulkan anggapan  kepada rakyat Malaysia dan dunia bahawa kerajaan Malaysia tidak demokratik.Bahan ulang tayang kepadanya.

Dengan itu juga memperkuatkan lagi keyakinan kepada bahlol-bahlol di negara ini, bahawa tuduhan liwat terhadap Anwar adalah bermotifkan politik.

Calon BN Datin Paduka Chew Mei Fun dari MCA pasti akan kalah besar ditangan Datuk Seri Dr. Wan Azizah atas undi simpati dan kasihan belas orang ramai kepadanya sebagai isteri yang terus setia kepada  suaminya yang sarat dengan kontroversi dan keperibadian yang meragukan..

Sepata kata Joceline Tan tentang Wan Azizah dalam The Star Isnin lalu " She is seen as the epitome of a Malay-Musllim, the long- suffering wife of an ambitious and controversial politician embroiled in more than his share of sex-related controversies". 

No comments:

Post a Comment