Monday, March 3, 2014

BLOGGER UMNO/BN : MACAM MANA BOLEH KANTOI PLAK ....

KUALA LUMPUR: Apakah Polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyiasat dan mengambil sebarang tindakan terhadap fitnah siber tentang Muslim menukar agama kepada Kristian yang disebarkan untuk menimbulkan permusuhan dan kebencian perkauman dan keagamaan dalam negara?

Demikian pertanyaan yang dilontarkan Lim Kit Siang ekoran baru-baru ini dilaporkan bahawa foto seorang aktivis hak asasi wanita Yu Ren Chung dan beberapa orang lain yang menghadiri sebuah majlis anjuran kerajaan yang diedarkan di ruang siber adalah 'bukti' bahawa Muslim di negara sedang dibawa untuk memeluk agama Kristian.

Foto yang disebarkan dalam blog sejak tahun 2012 menunjukkan beliau dan beberapa orang lain duduk di kerusi kayu dan banyak di kalangan mereka adalah wanita bertudung kepala.

Menurut Lim, pada hakikatnya, foto itu diambil dalam dewan utama Institut Pemikiran dan Tamadun Islam Antarabangsa (Istac) di Bukit Tunku, Kuala Lumpur, dan bukannya dalam sebuah gereja seperti yang didakwa oleh blog-blog terbabit.

Acara itu, ujarnya dianjurkan oleh Lembaga Pembangunan dan Perancangan Keluarga Negara (LPPKN) pada 29 Februari 2012 untuk membincangkan Dasar Keluarga Negara dan dihadiri oleh kakitangan awam dan beberapa wakil NGO.

No comments:

Post a Comment