Wednesday, November 20, 2019

DAP musuh semua Rakyat Malaysia



1. Parti2 dalam PH mula cuba untuk ‘mencuci tangan’ akibat kekalahan di Tanjung Piai sebagai bukan kekalahan bersama, tetapi kekalahan PBBM.

2. Ini terbukti apabila seawal jam 10.52 malam, 16 Disember 2019, saudara Lim Lip Eng, seorang pemimpin kanan DAP telah memuat naik satu hantaran menyatakan bahawa para tetamu yang hadir dalam makan malam Persatuan Penduduk Taman Pusat Kepong bertepuk tangan apabil beliau mengumumkan kekalahan PH di Tanjung Piai.

3. Bertepuk Tangan adalah sinonim kepada tanda kegembiraan dan apa yang cuba beliau gambarkan? Selain itu terdapat juga hantaran - hantaran lain daripada individu lain yang mula menunding jari menyatakan punca utama kekalahan PH adalah kerana Tun. Bukannya penolakan rakyat kepada keseluruhan kerajaan PH. Adakah mesej Teresa untuk meraikan kemenangan atau kekalahan PPBM? Ng Wei Aik juga dengan lebih jelas terus menyatakan bahawa Tun perlu berundur. Ng Wei Aik, Lim Lip Eng diketahui amat rapat dengan Ronnie Liew didalam pecahan fraksi - fraksi DAP.

4. Kesemuanya ini berlaku dalam tempoh 12 jam selepas pengumuman rasmi PRK tersebut. Secara ringkasnya, ia adalah respon refleks apa yang terbuku di dalam hati mereka - mereka ini. Kebiasaanya DAP akan menyalahkan pihak lain selepas mempergunakannya sama spt yg berlaku kpd PAS. Tawaran meletakkan Liew Chin Tong sebelum ini sebagai wakil kaum Cina di Tanjung Piai menunjukkan DAP tidak yakin PBBM akan membantu kaum Cina menunjukkan satu sikap rasis pemimpin DAP.

5. Tun sekarang cuba diletakkan sebagai liabiliti kepada PH, dimana rakyat umum cuba digambarkan sebagai Tun adalah punca kekalahan besar PH kepada BN.

6. Inilah saat - saat yang dinanti-nantikan oleh DSAI dan sekutu kuatnya DAP untuk memastikan Tun turun segera dan menyerahkan jawatan PM kepada DSAI.

7. Adakah perkara ini akan menguntungkan BN? Ya dan Tidak.

8. Ya kerana menyerang Ketua kepada sebuah Pakatan yang sedang mengetuai Kerajaan adalah salah satu antara kedah paling tuntas untuk menghilangkan keyakinan rakyat kepada Kerajaan.

9. Namun adakah ia akan memberikan keuntungan jangka panjang kepada BN?

10. Semestinya tidak. Musuh utama rakyat Malaysia adalah DAP. DAP dengat sikap chauvinisnya yang menebal tidak akan mengaku bahawa merekalah punca kekalahan PH di Tanjung Piai. Dan kerana ‘chauvinisnya’ mereka ini, mereka meletakkan punca utama kekalahan kepada Tun semata - mata.

11. Inilah hakikat sebenar DAP, musuh dalam selimut. Jika mereka mengkhianati Tun yang sebelum ini dicanangkan sebagai ‘faktor utama’ kejayaaan PH menawan Kerajaan daripada BN pada PRU 14 lalu, kini Tun cuba dijadikan kambing hitam. Adakah kita boleh menjamin bahawa di masa hadapan DAP tidak akan mengkhianati kita, rakyat Malaysia di masa hadapan?

12. Habis madu sepah dibuang. Cukup aneh apabila ada lagi manusia di dalam Malaysia ini masih mempercayai DAP sebagai rakan seperjuangan mereka. Lupakah pada penyokong PBBM sekalian akan ucapan Nga Kor Ming (sambal bernyanyi) di dalam video kempennya sewaktu PRU 14
“Lepas dia (Tun M) dah siap semua bendani, mungkin lepas tu, Good Bye my Love, kekasihku selamat tinggal. Jangan tepuk dulu. Kita kena berdoa dia (Mahathir) jangan mampus dulu. Kita berdoa semoga dia Panjang umur.”.
Video rujukan : https://www.youtube.com/watch?v=FGOITZQ4Zyg&feature=youtu.be

13. Pengundi Cina perlu ingat akan dakyah berbentuk ugutan yang digunakan oleh DAP sepanjang kempen PRU 14 yang lalu. Mereka menggunakan taktik memalukan individu (public shaming), dengan menggelar pengundi Cina yang menyokong BN sebagai ‘Chow Kow’ atau ‘Running Dog’ atau Anjing kepada penyokong BN. Mereka sebenarnya telahpun menafikan hak untuk setiap individu untuk bebas bersuara dan menyatakan sokongan politik individu masing - masing.

14. Ini tidak termasuk lagi dengan puluhan ribu ceramah-ceramah dan hantaran media sosial oleh Pemimpin DAP yang berbaur hasutan, penghinaan, perkauman yang tidak diberikan apa2 tindakan oleh pihak berkuasa.

15. Situasi ini amat mirip seperti sewaktu PAS bersama DAP didalam Pakatan Rakyat suatu masa dahulu, pada peringkat awalnya, pemimpin PAS dijulang disanjung oleh DAP, namun dihujungnya Pemimpin PAS dihina dan dikeji. Tidak cukup dengan itu, sehinggakan pada hari pemergian Allahyarham Harun Din, DAP dan penyokong - penyokongnya tanpa segan silu menghina arwah Tuan Guru.

16. Terima kasih DAP kerana sikap chauvanis anda. Terima kasih dengan agenda ‘Melayu skrew Melayu’ anda. Kesemua ini akan mengukuhkan perjuangan anak muda tanpa mengira latarbelakang untuk melawan DAP. Rakyat mahukan perubahan dan perubahan ini akan diteruskan bagi memastikan agenda DAP menghancurkan Malaysia gagal.

17. Inilah musuh rakyat Malaysia. DAP adalah musuh rakyat Malaysia. DAP wajar dihapuskan.

No comments:

Post a Comment