Tuesday, April 3, 2018

PKR Besar Kepala, Hina PAS Setelah PH Setuju Guna Satu Logo


 
 



PKR mula besar kepala dan secara terbuka menghina PAS selepas tiga parti dalam Pakatan DAP dikhabarkan bersetuju menggunakan logo parti Keadilan pada PRU 14.

Menghina PAS sebagai parti Pak Lebai, Ketua Penerangan PKR Pahang, Wan Fauzuldin Wan Samad terus menerus memburukkan parti Islam itu walaupun kini parti itu bukan sebahagian daripada parti kompenan Pakatan mereka.

“Di kawasan-KAWASAN majoriti Melayu atau campuran, logo Keadilan memang sesuai digunakan kerana lambangnya lebih popular dan telah pun dikenali ramai. Bendera Keadilan juga cantik berkibar samada di waktu siang mahupun malam dan nampak jelas.

“Alhamdulillah, parti lebai tidak bersama kita. Bayangkan jika parti lebai ada bersama, kompom mereka akan menuntut sampai mati syahid agar kita menggunakan logo bulan.

“Alasannya, logo bulan senang nak buat, bentang kain putih pembalut jenazah tu, letak tin milo yang selalu Unit Amal gunakan tu di tengah-tengah, cat je kain tu warna hijau. Silap-silap mereka guna dalil hadith untuk mewajibkan guna logo mereka. Maklumlah pakar jual agama,”sindirnya dalam Facebook.

Semalam, Setiausaha PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mengumumkan kecuali DAP, tiga parti lain, PKR, Amanah dan PPBM telah bersetuju menggunakan logo Keadilan bagi menghadapi PRU 14.

Bagaimanapun kata Saifuddin, setakat ini DAP masih berkeberatan untuk bertanding di bawah logo PKR kerana dibimbangi akan mengelirukan pengundi Cina yang selama ini hanya mengenali logo roket.



Selanjutnya, sila baca “PRU 14 : Kecuali DAP, Tiga Parti PH Setuju Guna Logo PKR – Saifuddin Nasution

Mengulas isu berkenaan, Wan Fauzuldin berkata DAP wajar menggunakan logonya sendiri kerana parti itu hanya bertanding di kawasan majoriti Cina dan logo Keadilan digunakan oleh ketiga-tiga parti lain di kawasan majoriti Melayu dan campuran.

“Khabarnya, hari ini akan diumumkan logo atau lambang mana yang akan digunakan oleh PH untuk menyertai PRU14 akan datang. Difahamkan, setakat ini tiga-tiga parti iaitu Keadilan, Amanah dan PPBM telah bersetuju untuk menggunakan logo atau bendera parti Keadilan.

“Manakala, DAP akan menentukan keputusan mereka selepas DAP bermesyuarat malam tadi. DAP mungkin akan umumkan keputusan mereka hari ini.

“Bagi aku, tiada masalah jika DAP sahaja yang akan menggunakan logo mereka kerana DAP sinonim di kawasan-kawasan majoriti bukan Melayu iaitu di bandar-bandar lazimnya dan rakyat di kawasan mereka sudah amat mengenali lambang roket itu,”katanya lagi

No comments:

Post a Comment