Sunday, August 21, 2016

Kenapa Polis tangkap pelajar yang mahukan MO1 ditangkaplah?


Tiga Mahasiswa ditangkap di UITM Seri Iskandar ketika membuat
 flashmob #TangkapMO1 
Ini kerja gila! Rakyat mahukan polis bertindak keatas MO1 yang menyonglap wang rakyat beratus juta ringgit, memalukan negara di mata dunia, tapi orang lain pula yang ditangkap!

Tiga aktivis pelajar yang cuba mempromosi perhimpunan #TangkapMO1 di kampus UiTM cawangan Seri Iskandar di Ipoh, Perak telah ditahan oleh polis.

 Mereka ialah Muhammad Luqman Nul Hakim Zul Razali, Luqman Hakim dan Ashraff Nazrin.

 Ketika dihubungi, aktivis pelajar Anis Syafiqah yang menghadirkan diri di lokasi tahanan memberitahu Malaysiakini, ketiga-tiganya ditahan selepas cuba memasuki kawasan kampus.

Rafizi Ramli mengecam penangkapan tiga pelajar berkenaan yang turut mewakili Persatuan Mahasiswa Islam UM dan Kesatuan Mahasiswa.

 "Chang Lih Kang (ADUN Teja yang juga Setiausaha AMK Malaysia) dan Tan Kar Hing (ADUN Simpang Pulai dan Naib Ketua AMK Malaysia) dalam perjalanan ke Seri Iskandar untuk membantu.

 "Saya sendiri kebetulan akan berada di Seri Iskandar esok dan sekiranya mereka masih belum dibebaskan, saya akan cuba untuk berjumpa dan berurusan dengan pegawai yang terlibat," kata Rafizi dalam kenyataannya.

Komen pembaca:

Ewan Sn · Bekerja di Strawberry Cards
Pemimpin UMNO suruh ketua polis..ketua polis suruh polis bawahan...maka ditangkaplah anak-anak muda tersebut. Makanya jangan salahkan polis, polis hanya menjalankan arahan. Ayuh tangkap, tangkap dan tangkaplah lagi!! Jangan pikir tangkapan bodoh seperti itu akan menggerunkan lagi rakyat untuk melawan penguasa yang rasuah perompak penyamun harta negara. Mereka yang bertindak, bersuara dan melawan penguasa perompak penyamun wang negara adalah mereka yang lebih sayangkan negara. Tapi sekarang pemimpin yang rasuah, yang songlap harta rakyat disanjung dipuja diangkat sebagai pemimpin agong sebaliknya mereka yang bersuara lantang di siasat, di tekan, ditangkap dan dipenjara!! Kamu ingat kamu siapa? Tunggu sahaja saat dimana rakyat bangkit menghumban kamu ke longkang hina...

Apapun jangan takut atau gerun dgn tangkapan bodoh seperti ini kerana sejarah perundangan negara lebih memihak kepada mereka. Hampir semua tangkapan bodoh seperti ini oleh polis atas arahan pimpinan UMNO telah menang saman dan pihak polis diarahkan membayar puluhan juta menggunakan duit rakyat sebagai gantirugi kepada mereka yang ditangkap secara bodoh seperti ini..

Selamat menyambut kemerdekaan buat semua rakyat dan pemimpin yang baik..sayangi negara, peliharalah negara. Pilihla pemimpin yang baik dan humbankan pemimpin yang korup..merdeka...merdeka..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151115551237211&set=a.89843112210.81579.796362210&type=1&theater

Nordin Kcd : Kita jangan memandang rendah terhadap pemikiran dan pendapat generasi muda hari ini. Walau pun generasi hari ini tidak lagi menikmati kebebasan bersuara seperti mana generasi sebelum AUKU diperkenalkan dulu, namun pendedahan maklumat di alam maya mampu membuka minda mereka untuk melihat sesuatu itu dengan lebih objektif berbanding generasi sebelumnya.

Sukari Fdm · Johor Bahru : Sapo MO1 tu, penjenayah ke atau orang berbudi pekerti?....Kalau penjenayah tidak dibenarkan menangkapnya, maka kita sokong penjenayah..tapi pelajar tak patut panjat pangar UiTM tu, sebab itu dikira menceroboh

Nordin Kcd Sukari Fdm :  - Dosa kesalahan panjat pagar itu sudah tentu tidak setanding dengan dosa Penyangak yang kebas duit berbilion-belion ringgit hingga mendorong anak muda ini protes dengan memanjat pagar.

Yusoff Ariffin · UiTM Dungun, Terengganu Sukari Fdm: kalu tahu ia memang penjenayah, kita sokong, senang2 dapat dosa jenayah yg dilakukan. Islam kutuk jenayah yg dilakukan dan diberi dosa. kalau melibat org ramai, maka seramai mana dinyanya, sebanyak itu dosanya. hapus dosa kena mohon ampun kpd Allah ttpi dosa kpd manusia kena mintak seorg2 diampunkan dosa. larat ke kamu?

Kyototan Abdul · Kuala Lumpur, Malaysia: Pemuda adalah peminpin masa depan negara. Lawan tetap lawan yang disyaki perlu ditangkap dan hadapi kemahkamah. MO1 perlu ditangkap jika tuduhan Doj itu dibukti.

Talib Hussain · Sekolah Menengah Kebangsaan Teloi Kanan: dini hari sudah tidak ada kebebasan utk ahli2 akedemik sebab semua di patahkan oligh pdrm...fikirlah apa akan jadi msia seterusnya...

Ali Mamati Ali · Owner di Stay-at-home parent : Yang macam ni cepat je tangkap,,, dia orang bukan pengganas pun,, tapi yang rembat duit buat tak tau je,,, inilah polis malaysial.

sumber

No comments:

Post a Comment