Wednesday, June 8, 2016

Nawawi wakil rakyat celopar – IKHLAS


Nawawi perlu ingat tanpa rakyat dia tidak boleh jadi ahli Parlimen dan tidak akan terima gaji daripada kerajaan.
Datuk-Nawawi-Ahmad-Mohd-Ridzuan-Abdullah
PETALING JAYA: Kenyataan Ahli Parlimen Langkawi Datuk Nawawi Ahmad yang mengatakan bukan rakyat membayar gajinya tetapi ia daripada kerajaan, ditempelak NGO BN.
Presiden Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana (IKHLAS) Mohd Ridzuan Abdullah berkata keceloparan Nawawi itu jelas mengguris hati rakyat yang menyokongnya semasa pilihan raya, sekali gus memburukkan nama parti BN.
Katanya, jika rakyat tidak memilih sebagai wakil rakyat, beliau tidak akan memperoleh pendapatan seperti sekarang kerana gajinya dibayar kerajaan apabila menjadi ahli Parlimen.
"Dia ini celopar dan cara dia bercakap itu jelas menunjukkan dia tidak layak jadi ahli Parlimen. Tindakan dia (Nawawi) itu juga mengguris hari rakyat yang memilih beliau sebagai ahli Parlimen.
"Ahli Parlimen itu (Nawawi) perlu ingat tanpa rakyat dia tidak boleh jadi ahli Parlimen. Tanpa rakyat dia tidak boleh dapat gaji, dia jadi Ahli parlimen baru dia dapat gaji, kuasa penentu adalah rakyat," katanya kepada FMT.
Terdahulu, Nawawi sekali kali mengundang kontroversi apabila berkata gajinya tidak dibayar oleh rakyat tetapi adalah daripada kerajaan.
Kenyataannya mengenai dana awam tidak dimiliki rakyat mengundang kemarahan dalam kalangan pengguna media sosial.
Sehubungan itu, Ridzuan mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang juga pengerusi BN supaya menggugurkan pemimpin seperti Nawawi pada pilihan raya umum akan datang.
"Orang macam ini perdana menteri perlu gugurkan, dia minta maaf pun tak ada guna memang tidak perlu, PRU14 dia perlu digugurkan, tak perlu simpan.
"Bukan saja Nawawi banyak lagi pimpinan lain yang asyik main politik, tak jaga kebajikan masyarakat, juga perlu digugurkan," katanya.

No comments:

Post a Comment