Tuesday, June 14, 2016

Asyraf Wajdi teruja Pas minta jadi imam dan beri tazkirah terawih


MALAYSIA DATELINE 
Dr Asyraf Wajdi menjadi Imam solat Isyak dan solat Terawih di Madrasah Taman Jasa Kuala KangsarDr Asyraf Wajdi menjadi Imam solat Isyak dan solat Terawih di Madrasah Taman Jasa Kuala Kangsar


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Asyrat Wajdi Dasuki teruja apabila diminta jadi imam dan menyampaikan tazkirah ketika solat terawih bersama jentera Pas dan Umno di Kuala Kangsar.

Pimpinan Pas Kawasan dan ahli-ahli mereka kata beliau setia mendengar tazkirah yang disampaikannya bahkan meminta beliau menjadi Imam solat Isyak dan Solat Terawih di Madrasah Taman Jasa Kuala Kangsar

"Seronok saya melihat suasana harmoni kempen pilihanraya di Parlimen Kuala Kangsar kerana jentera Pas dan Umno boleh solat berjemaah Terawih bersama," tulis beliau di status facebooknya.

Menurut beliau peluang itu digunakan untuk mengukuhkan silaturahim di kalangan umat Islam.

"Saya tekankan dalam ucapan saya bahawa kita boleh berbeza pandangan dan pendirian parti tapi jangan sesekali lupa bahawa tali persaudaran sebagai umat Islam yang satu tidak harus dileraikan.

"Bahkan sudah tiba masanya kita mencorakkan budaya politik baru yang meletakkan asas ukhuwwah dan kepentingan Islam melangkaui kepentingan-kepentingan lain.

"Kita mesti mampu berjiwa besar dalam menguruskan perbezaan yang ada di antara sesama manusia.
"Barulah kita benar-benar memanifestasikan nilai ketaqwaan yang diperintahkan Allah apatah lagi dalam bulan Ramadan yang barakah," terang beliau.

No comments:

Post a Comment