Wednesday, September 25, 2019

‘PH kata Melayu tak terancam tapi anjur kongres Melayu’ -



BANGI, 22 Muharram 1441H, Ahad – Hanya satu solusi yang boleh dibuat kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk menebus semula maruah orang Melayu dengan mengembalikan dominasi politik serta kepimpinan negara kepada orang Melayu dan Islam.

Presiden Professional Muslim Community (PMC), Hazwan Mohamad  berkata, dominasi itu tidak seharusnya diukur melalui jumlah kerusi di Parlimen semata-mata, tetapi kesedaran mengenai hakikat pengaruh kekuasaan yang boleh diterjemah kepada keakuran secara sukarela.

Tanpa menafikan realiti politik hari ini, beliau berkata, dominasi pengaruh orang Melayu dan Islam dalam kerajaan sudah runtuh selepas Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

“Saya tidak mahu mengulangi bacaan politik beberapa NGO yang sudah memberi ‘warning’ awal terhadap pengaruh besar ‘Abang Long’ (DAP) dalam Pakatan Harapan dan juga tidak lupa pengaruh luas golongan liberal sekular demokratik yang sedang berpaut teguh bersama Ahli-Ahli Parlimen dalam Pakatan Harapan. Tetapi inilah realiti yang kita perlu hadap.

“Isu hak keistimewaan orang Melayu Bumiputera, UEC, ICERD, naratif sejarah baharu, tulisan Jawi, bahasa Melayu bahasa kedua, RUU Pindaan Enakmen Pentadbiran Agama Islam di DUN Selangor, buku-buku yang dahulunya diharamkan kini dibenarkan kembali, penularan ajaran sesat Syiah, gerakan liberalisme, perlekehan terhadap kempen beli produk muslim dahulu dan macam-macam lagi yang dihidangkan dimuka kita semua,” katanya.

No comments:

Post a Comment