Tuesday, May 2, 2017

Misi membawa Kit Siang sebagai PM MALAYSIA.. reality atau persepsi?


Tidak habis-habis orang ini buat propaganda yang Lim Kit Siang hendak jadi PM Malaysia. Apakah dia sedar dan tahu apa yang dia perkatakan. Mungkin dia tidak memahami isi Perlembagaan negara ini dan juga hak-hak istimewa yang ada kepada Raja-Raja Melayu.
Apabila dia mengatakan Cina Lim Kit Siang hendak jadi PM secara tidak langsung dia seakan menafikan kuasa dan kedaulatan Raja-Raja Melayu. Apakah dia fikir Raja-raja Melayu akan jadi papet dan ikut sahaja apa yang dikehendaki oleh Kit Siang.
Dia juga jahil dan buta mengenai sistem politik demokrasi negara ini dimana seseorang yang boleh diangkat menjadi PM mestilah parti orang berkenaan menang besar.
Dia menipu dan memperolok-olokan rakyat negara ini secara hidup-hidup. DAP bertanding hanya 60 kerusi daripada 222 kerusi parlimen. Apakah otaknya tidak tahu dengan jumlah kerusi itu (60) boleh DAP mempersembahkan kepada Agong untuk Kit Siang mengangkat sumpah jadi PM.
Kalau pun benci kepada Cina DAP dan Kit Siang kerana nak kekalkan Najib dan Umno jadi PM, tetapi cubalah kemukakan hujah yang tidak menunjukkan kita tidak cerdik. Orang-orang seperti inilah yang menjadi guru memperbodohkan orang Melayu.
Sifat dan perangai inilah menyumbangkan kepada kelemahan akal dan maklumat orang Melayu. Ia bersifat seperti biawak yang menutup lubang fikir orang Melayu selepas melindungi bangkai dalam lubang. Cis. Trims.
MSO

No comments:

Post a Comment