Thursday, July 28, 2016

MEJAR ZAIDI AHMAD : HARAM PERGI HAJI DENGAN DUIT 1MDB


  Assalamualaikum dan salam BERSIH untuk semua rakyat Malaysia khususnya umat Islam.

Baru2 ini diberitakan bahawa lebih seribu orang Islam di Malaysia telah terpilih untuk menunaikan fardhu haji pada tahun ini dibawah tajaan 1MDB.

Semua orang tahu bahawa 1MDB ditubuhkan untuk menguruskan pelaburan bagi rakyat Malaysia. Segala dananya (pinjaman) adalah atas nama negara (rakyat) jadi bolehlah disimpulkan bahawa 1MDB adalah MILIK RAKYAT MALAYSIA yang berjumlah 30 juta orang lebih dan terdiri dari berbagai kaum dan agama.

 1MDB bukan milik umno atau BN dan ianya juga bukan milik peribadi PM DS Najib Razak, yang telah melantik dirinya sendiri bagi menguruskan dana terbesar yang pernah ditubuhkan oleh negara ini.

 Oleh kerana 1MDB adalah hak rakyat maka segala dananya tidak boleh digunakan selain dari untuk kepentingan rakyat; iaitu dilaburkan dalam projek2 yang halal dan menguntungkan bagi menghasilkan pendapatan untuk rakyat.

Sebarang keuntungan dari pelaburan2 yang dibuat oleh 1MDB hendaklah dipulangkan semula kepada rakyat dan tidak boleh dibelanjakan sewenang wenangnya oleh mereka2 yang dilantik (atau melantik diri sendiri) bagi menguruskan dana tersebut.

 Malangnya, seperti yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Tony Pua baru2 ini, sejak ditubuhkan kira2 6 tahun lalu 1MDB tidak pernah membuat untung malah telah mengumpul hutang sehingga dikatakan mencecah RM50 Bilion.

Lebih malang lagi baru2 ini didedahkan oleh Peguam Negara Amerika Syarikat (beserta dengan laporan lengkap dan bukti forensik) bahawa sebanyak USD3.5 Bilion atau lebih RM14 Bilion wang 1MDB telah dicuri dan DS Najib didapati turut terpalit sama (walaupun dalam laporan tersebut menamakan beliau sebagai MO1).

 Sepatutnya dalam situasi ini beliau telah MELETAK JAWATAN sebagai pengerusi 1MDB bukan saja kerana GAGAL memastikan wang rakyat selamat tetapi lebih memalukan lagi beliau turut terpalit apabila pihak US mendakwa wang RM2.6 bilion yang masuk ke akaun peribadi beliau adalah wang dari 1MDB.

 Malang sekali dalam keadaan seperti ini Najib bukan saja tidak mahu melepaskan jawatan tetapi terus membelanjakan wang 1MDB milik rakyat Malaysia sesuka hati, seolah2 wang itu adalah milik peribadi beliau.

Ini termasukkah menaja pekej haji kepada 1000 lebih umat Islam baru2 ini.

Haji adalah satu ibadat yang hanya diwajibkan kepada umat Islam yang mampu.

 Mampu bermaksud ada wang sendiri (halal) namun dalam kes ini duit yang digunakan telah diambil tanpa kebenaran tuan punya iaitu rakyat Malaysia. Oleh sebab itu saya dengan yakin menyatakan bahawa PERGI HAJI DENGAN DUIT 1MDB ADALAH HARAM.

 Sekian, wassalam.

 MEJAR (B) ZAIDI TUDM
 01741647289 ‪
#‎sebarkan‬ demi kebenaran
 ALLAH MAHA BESAR!!!

No comments:

Post a Comment