Sunday, February 8, 2009

UMNO MULA GEMPUR KEDAH KITA......

Eksklusif: Gempar, Exco Kerajaan Negeri Kedah YB Arumugan ADUN PKR Bukit Selambau Letak Jawatan Akibat Tidak Tahan Tekanan Puak BN !

ALOR SETAR - Belum pun sampai seminggu UMNO dan BN yang diketuai oleh Najib Razak "merampas kuasa" di negeri Perak, kini khabarnya mereka sudah mula melebarkan sayapnya pula ke negeri "Jelapang Padi" Kedah Darul Aman. Najib seboleh-bolehnya akan menggunakan segala kekuatan, jentera dan kewangan untuk "membeli" serta "memaksa" ADUN-ADUN Pakatan Rakyat terutamanya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyertai UMNO dan Barisan Nasional.
Agenda beliau jelas, dimana Najib mahu seboleh-bolehnya tiga negeri utama yang dikuasai Pakatan Rakyat dengan "majoriti mudah" seperti Perak, Kedah dan Selangor dirampas semula secara paksa sebelum beliau mengambil alih kuasa. Biarpun rakyat kecewa dan melihat senario ini, namun itulah wajah sebenar anakanda mantan PM Allahyarham Tun Abdul Razak ini. Kelibatnya jauh sekali bagai "langit dan bumi" jika mahu dibandingkan dengan ayahandanya itu. Kini Najib menggerakkan seluruh kekuatan juak-juaknya untuk mengganyang pula Kerajaan Negeri Kedah. Berbagai isu-isu sensitif yang akan dibangkitkan bagi mengelirukan rakyat. Modus Operandinya hampir sama denngan apa yang dilakukan di Perak dulu. Bermula dengan "umpan wanita" seterusnya "rasuah". Inilah yang berlaku kepada dua ADUN PKR yang merupaka Exco Kerajaan Negeri Perak dulu. Kini mereka akhirnya tewas dengan pujukan, gertakan dan kemewahan yang dijanjikan oleh Najib sekiranya mereka sanggup bersama UMNO dan Barisan Nasonal Karat itu.

-petikan pahangdaily


maka, angkatan akan datanglah petualang rakyat UMNO ke kedah untuk merampas DUN bukit selambau. maka nanti, adalah janji-janji buat menara ka, bangunan ka, lebuh raya ka kat bukit selambau tu. x percaya tengoklah. bukit selambau akan jadi bukit duit. kayalah orang bukit selambau nanti. tapi ingat...bagi duit ambik...pangkah tak payah. rasanya geng najib altantuya dan pak lah akan turun nanti. mahdir khalid pun confirm la join sekali. declare war in bukit selambau. rakyat nak pilih sapa? pandai-pandai la buat keputusan noo...

No comments:

Post a Comment