Monday, October 29, 2018

Selepas Minta Anwar Mati, Kini Nazri Mengaku Penyokong Tegar






Poli-tikus Datuk Seri Nazri Aziz sepatutnya malu dengan kenyataannya hari ini.
Umum mengetahui kenyataan ‘cari makan’ mencari dahan baharu untuk berpaut.
Tanpa rasa segan silu mengaku sebagai penyokong tegar kepada kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kawan Anwar, susah senang bersama Anwar.
Berikut kenyataan hari ini.
“Saya penyokong tegar Anwar, sekiranya beliau jadi Perdana Menteri atau tidak, saya tetap sokong dan akan selalu menyokong Anwar.
“Saya adalah kawan Anwar, tak kira masa dia susah atau senang, saya tetap sokong. Malah ketika saya jadi menteri pun saya hadir ke majlis perkahwinan anaknya, Nurul Izzah sebab saya penyokong dan kawan Anwar.
“Walaupun Anwar tinggalkan Umno, saya tak tinggalkan Umno tapi saya tetap penyokong beliau.
“Situasi politik Malaysia sentiasa berubah dan dinamik kita tak boleh jangka apa yang tidak berlaku hari ini tidak akan terjadi pada masa depan.
“Jadi tiada apa yang mustahil dalam politik Malaysia, tunggu dan lihat.” – Nari Aziz.
Kenyataan setelah UMNO BN hampir terkubur.
Ingatkah kenyataan Nazri sebelum ini, sebelum PRU lalu, yang mendoakan Anwar dan Tun Mahathir saling berbunuhan dan mendoakan mereka mati.
“Saya rasa bagus sebab mereka akan saling bunuh membunuh antara satu sama lain.
“Saya mahu mereka mati pelan-pelan. Kalau quick death (mati cepat) tak syok.
“Bila seorang mati, pilihan raya umum nanti ada isu lain pula. Dia orang bangkit. Jadi biar mereka mati pelan-pelan.
“Mungkin lebih baik mereka mati selepas pilihan raya umum akan datang.” – Nazri Aziz, rujuk Malaysiakini.
Agak-agaknya bila pula giliran Nazri akan didakwa?

No comments:

Post a Comment