Wednesday, November 7, 2012

BILA SPR BERTUKAR BABI, JPN JADI ANJING ...

Bukti berangka Pakatan Rakyat akan kalah hasil kerja celaka SPR

Aku yakin banyak lagi kawasan parlimen dan Dun yang SPR dengan kerjasama JPN buat kerja CELAKA macam 'si anjing Umno' untuk pastikan Umno BN tetap dapat majoriti di parlimen dan rampas balik sekurang-kurangnya negeri Selangor yang kaya-raya tu.

Bagi yang rajin baca labun panjang lebar Hisham Rais boleh baca artikel tulisan dia di blog TukarTiub. Bagi jenis yang malas baca artikel panjang lebar, kat bawah ni aku ringkaskan bukti berangka kerja CELAKA lagak 'si anjing Umno' yang SPR buat dengan kerjasama JPN macam yang Hisham Rais tulis tu.

Parlimen Lembah Pantai

Pada PRU12, Nurul Izzah berjaya mengalahkan Shahrizat Jalil, menteri kabinet Paklah yang juga ketua Wanita Umno dengan majoriti 2,895 undi.
 
Untuk pastikan Nong Chik yang dah berjaya cantas Shahrizat mampu kalahkan Nurul Izzah dalam PRU13, SPR tolong daftarkan 13,468 pengundi baru di parlimen Lembah Pantai.

Tak cukup dengan tu, SPR masukkan Balai Polis Bukit Jalil ke dalam parlimen Lembah Pantai walaupun balai polis tu terletak 15 batu dari Lembah Pantai. Hasilnya pengundi pos bertambah dari cuma 148 kepada 2,000 pengundi.

Akibatnya, majoriti 2,895 dah jadi macam calah gigi untuk Nong Chik. Di atas kertas Nurul Izzah dah kalah sebelum parlimen dibubarkan hasil kerja celaka SPR dan JPN 'si anjing Umno' ni.

Parlimen Subang

Kes di Subang ni lebih menarik. SPR daftarkan di parlimen Subang seramai 30,000 pengundi baru sedangkan jirannya parlimen Petaling Jaya Utara cuma ada pertambahan 5,000 pengundi baru sahaja. Takkan kut 'kesedaran berpolitik' di Subang langsung tak mempengaruhi 'kesedaran berpolitik' di Petaling Jaya Utara.

Akibatnya selain dari Sivarasa, Dr. Nasir dan Elizebeth Wong juga besar kemungkinannya akan dikalahkan dengan mudah hasil kerja celaka SPR dan JPN 'si anjing Umno' ni.

Parlimen Klang

Yang ni kes lain pulak. 5,000 pengundi parlimen Klang hilang entah ke mana, macam Hisham Rais tulis, hilang disambar garuda.

Akibatnya selain dari Charles Santiago, Rodiah Ismail dan Dr. Rani juga besar kemungkinannya akan dikalahkan dengan mudah hasil kerja celaka SPR dan JPN 'si anjing Umno' ni.

Selain dari contoh yang Hisham Rais labunkan tu, aku yakin banyak lagi kawasan parlimen dan Dun yang SPR dengan kerjasama JPN buat kerja CELAKA macam 'si anjing Umno' untuk pastikan Umno BN tetap dapat majoriti di parlimen dan rampas balik sekurang-kurangnya negeri Selangor yang kaya-raya tu.

No comments:

Post a Comment