Wednesday, January 21, 2009

UMNO MAKIN HANCUR???




UMNO sekarang sedang mengidap penyakit “barah persepsi” yang parah dalam sejarah penubuhannya. Penyakit ini kalau tidak dirawat dengan segera akan menular ke seluruh anggota badan UMNO.
Penyakit “barah persepsi” ini ialah penyakit tanggapan yang buruk, mual, hodoh dan teruk oleh pengundi atas pagar terhadap perangai dan sikap segelintir pemimpin-pemimpin UMNO.
Mereka berpesepsi UMNO ialah sebuah parti yang bermandi memewahan, penuh glamour, rakus, keangkuhan, gila kuasa, mementingkan kroni dan memonopoli kekuasaan yang keterlaluan.
Prestasi UMNO yang telah berjuang untuk orang-orang Melayu dan membawa kestabilan dan perpaduan di dalam politik Negara ini telah dikuburkan dengan persepsi-persepsi buruk ini. Pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terangganu membuktikan kenyataan ini.
Berapa ramai menteri-menteri kabinet yang turun menyokong calun BN dengan membawa projek yang dilulus segera “there and then”, calun dan menteri turun sehingga ke dapur rumah pengundi, yang sakit dicempung yang cacat dikendung, ini pun masih lagi tidak berjaya menawan pengundi malah kalah lebih teruk dari sebelumnya.

No comments:

Post a Comment